عصر بازار

معرفی بانک کشاورزی به عنوان بانک برتر در پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط مشکل دار

عصر اعتبار- بانک کشاورزی در شصت و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد، به عنوان بانک برتر از نظر شمار و مبلغ پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید به بنگاه های کوچک و متوسط مشکل دار معرفی شد.

معرفی بانک کشاورزی به عنوان بانک برتر در پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط مشکل دار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این نشست که شامگاه دوشنبه 24 آبان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی  ضمن پیش بینی پرداخت 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط مشکل دار تا پایان امسال، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت این واحدها را که شمار آن ها نزدیک به هفت هزار واحد است شناسایی کرده وبانک مرکزی و سیستم بانکی همراهی بسیار خوبی در این طرح داشته اند .

    این گزارش می افزاید در این نشست عبدالمهدی بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه  28.4 درصد تسهیلات گیرندگان مربوط به بخش کشاورزی بوده‌اند و 26 هزار میلیارد ریال تسهیلات اخذ کرده اند بیان داشت: 18000 میلیارد ریال از تسهیلات پرداختی به متقاضیان این بخش از طریق بانک کشاورزی انجام شده و بقیه را سایر بانک‌ها پرداخت کرده‌اند.

    در این نشست همچنین رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان این که بانک کشاورزی به لحاظ تعداد بیش از 50 درصد پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید به بنگاه‌های کوچک را انجام داده است اظهار داشت: بانک‌های کشاورزی، ملی، سپه، صنعت و معدن، ملت، صادرات و تجارت ، 7 بانکی بوده‌اند که بیش از 95 درصد تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.

    محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در این نشست با اعلام اینکه بزودی گزارشی از تاثیر پرداخت این تسهیلات به بنگاه‌های صنعتی در رونق تولید منتشر می شود، افزود: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری خوبی داشته‌اند و حتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده که در صورت اتمام 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات اگر بنگاهی مانده باشد که تسهیلات دریافت نکرده باشد ،میزان پرداخت افزایش می‌یابد.

    این گزارش می افزاید در ادامه جلسه ، علی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از دولت خواست راهکارهایی را برای تضمین واحدهایی تولیدی نزد بانک ها در پیش گیرد تا بنگاه های تولیدی بیش از این در فشار نباشند.

    شایان ذکر است در اجرای طرح رونق تولید که برای کمک به بنگاه های کوچک و متوسط تولیدی مشکل دار طراحی شده است، این واحدها از طریق پایگاه اینترنتی «بهین یاب» تقاضای خود را برای دریافت تسهیلات اعلام  می کنند تا تقاضای آن ها برای پرداخت تسهیلات مورد بررسی قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو