عصر بازار

شرایط دریافت وام مسکن جوانان آسان تر شد

عصر اعتبار- - بعد از افزایش سقف اغلب وام های خرید مسکن در یکی دو سال گذشته، این بار وام مسکن جوانان افزایش یافت و همزمان با کاهش نرخ سود از ۱۱ به ۹ درصد و افزایش دوره بازپرداخت به حداکثر ۲۰ سال همراه شد.

شرایط دریافت وام مسکن جوانان آسان تر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل اقتصادآنلاین، حساب پس انداز مسکن جوانان نوعی برنامه‌ریزی بلند مدت برای خانه‌دار شدن افراد است که متقاضیان می‌توانند با واریز مبالغ به صورت ماهانه و یا یک‌جا حداقل پس از  پنج سال و حداکثر بعد از 15 سال نسبت به دریافت تسهیلات خرید و احداث مسکن اقدام کنند.

    اقساط وام های 54 تا 60 میلیونی در پایان سال پنجم

    این در حالی است که در تازه‌ترین مصوبات بانک مسکن که البته بدون نیاز به مصوبه شورای پول و اعتبار بوده سقف تسهیلات پرداختی به جوانان در سه سطح افزایش یافته است. بر اساس مصوبه هیئت مدیره بانک مسکن سقف تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان برای حساب‌های افتتاح شده در سال 1395 در پایان سال پنجم برای متقاضیان تهرانی تا 60 میلیون تومان، برای شهرهای بزرگ (کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم و شیراز) به 57 میلیون تومان و در سایر شهرها به 54 میلیون تومان افزایش یافته است.

    اما با تغییر سقف تسهیلات قابل اعطا در حساب پس انداز جوانان و همچنین کاهش دو درصدی نرخ سود، میزان اقساط و همچنین سود مجموع در پایان دوره نیز دستخوش تغییر خواهد شد. گرچه زمان بازپرداخت تسهیلات تا 20 سال افزایش یافته، اما اگر متقاضی عرف 12 ساله را انتخاب کند آنگاه به روش بازپرداخت ساده و با سود 9 درصدی آنگاه متقاضیان تهرانی که در پایان سال پنجم افتتاح حساب وام 60 میلیونی دریافت می‌کنند، باید ماهانه 680 هزار تومان قسط و در مجموع 38 میلیون تومان سود به بانک مسکن برگردانند.

    همچنین وام 57 میلیونی شهرهای بزرگ شامل قسط حدود 650 هزار تومانی و سود بازپرداخت 36 میلیون تومانی است. وام 54 میلیونی هم که برای سایر شهرها اختصاص پیدا می‌کند، قسطی 610 هزار تومان و سود مجموع 34 میلیونی را در پایان 12 سال دربر خواهد گرفت.

    اقساط وام های 70 تا 85 میلیونی

    همچنین سهم پرداخت تسهیلات در پایان سال  دهم  افتتاح حساب نیز این گونه است که برای تهران 85 میلیون تومان، شهرهای بزرگ 76 میلیون و برای سایر شهرها 70 میلیون تومان خواهد بود.


    در این سطح نیز با بازپرداخت 12 ساله و سود 9 درصد به روش ساده، اقساط برای وام 85 میلیونی حدود 660 هزار تومان و سود مجموع 37 میلیون تومان است. برای وام 76 میلیون شهرهای بزرگ نیز قسط 860 هزار تومانی و سود بازپرداخت 48 میلیون تومانی تخمین زده می‌شود.  در سایر شهرها که وام 70 میلیونی پرداخت می‌شود در پایان 12 سال دریافت کننده باید حدود 44 میلیون تومان سود و هرماه نزدیک به 800 هزار تومان قسط به بانک مسکن پرداخت کند.

    اقساط میلیونی شد

    در پایان سال پانزدهم افتتاح حساب مسکن جوانان نیز حداکثر تسهیلات پرداختی به 110 میلیون تومان در تهران می‌رسد. در شهرهای بزرگ 100 میلیون و سایر شهرها 90 میلیون تومان است. در این سطح در دوره بازپرداخت 12 ساله و با سود 9 درصد برای وام 110 میلیونی قسط ماهانه به یک میلیون و 250 هزار تومان و سود مجموع بازپرداخت به 70 میلیون تومان خواهد رسید.

    به عبارتی دریافت کننده وام 110 میلیونی در پایان 12 سال باید تا 180 میلیون تومان بازپرداخت داشته باشد. در رابطه با وام 100 میلیونی شهرهای بزرگ هم باید برای هر ماه حدود یک میلیون و 140 هزار تومان قسط و در پایان 12 سال 63 میلیون تومان سود برگردانند. برای وام 90 میلیونی سایر شهرها قسط تا یک میلیون تومان و بازپرداخت تا 57 میلیون تومان می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو