عصر بازار

وزارت کار اعلام کرد

پیشنهاداتی برای بهبود نظام کارآفرینی

عصر اعتبار- اولین گزارش از مجموعه گزارشات «پایش و بهبود نظام کارآفرینی ایران» از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی منتشر شد .

پیشنهاداتی برای بهبود نظام کارآفرینی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در این گزارش به شناخت وضع موجود بر پایه شاخص جهانی کارآفرینی (GEI) پرداخته شده است. مطابق با این گزارش، اکوسیستم کارآفرینی ایران ضعیف بوده (رتبه 80 جهان و 14 منطقه MENA) و از کارآیی پایین (27 درصد) برخوردار است. کارآیی پایین نظام کارآفرینی کشور به این معنی است که کارآفرینی در ایران، تاوان سنگینی  به دلیل گلوگاه‌های جدی که در نظام کارآفرینی کشور مشاهده می‌شود می‌پردازد و برای بهبود اکوسیستم لازم است تا تلاشی هماهنگ و یکپارچه در میان نهادهای تصمیم‌گیر در جهت رفع گلوگاههای اساسی نظام کارآفرینی صورت پذیرد. 

    اصلاح چارچوب‌های قانونی نظیر بوروکراسی اداری، قوانین گمرکی و مقررات صادرات و واردات، تنظیم مقررات ورشکستگی، بازبینی چارچوب‌های حقوقی و قضایی، نظام مالکیت معنوی،  تسهیل دسترسی به بازارهای خارجی، افزایش سرمایه‌گذاری در R&D، تشویق همکاری دانشگاه و صنعت، بهبود کیفیت نهادهای پژوهشی و اقدامات ترویجی به منظور بهبود منزلت کارآفرینی از اقدامات اولویت‌دار برای بهبود کارآیی نظام کارآفرینی ایران هستند.
    گزارش یاد شده در این نشانی قابل دست یابی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی