عصر بازار

برمبنای گزارش‌های رسمی دولت؛

جزئیات گرانی و ارزانی کالاهای اساسی

عصر اعتبار- بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی، هفت گروه کالایی چای، قند و شکر، گوشت قرمز، روغن‌نباتی، سبزی‌های تازه، میوه‌های تازه و تخم‌مرغ در هفته اخیر نسبت به هفته گذشته، باز هم گران شدند.

جزئیات گرانی و ارزانی کالاهای اساسی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر،گزارش‌های رسمی دولت نشانگر آن است که در هفته منتهی به 21 آبانماه، گروههای کالایی چای، قند و شکر، گوشت قرمز، روغن‌نباتی، سبزی‌های تازه، میوه‌های تازه و تخم‌مرغ نسبت به هفته قبل از آن، با افزایش قیمت مواجه شدند، در عین حال لبنیات با ثبات قیمت و برنج، حبوبات و گوشت مرغ نیز کاهش قیمت را تجربه کردند.

    بر اساس آمارهای بانک مرکزی، تخم‌مرغ با 1.1 درصد، میوه‌های تازه 0.7 درصد، سبزی‌های تازه 4.9 درصد، گوشت قرمز 0.1 درصد، قند و شکر 0.1 درصد، چای 1.3 درصد و روغن‌نباتی 0.1 درصد افزایش قیمت و گوشت مرغ 2.2 و حبوبات و برنج هر یک 0.7 درصد کاهش قیمت را تجربه می‌کنند.

    لبنیات و تخم‌مرغ

    در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای تمام اقلام این گروه نسبت به هفته گذشته ثابت بود، قیمت تخم‌مرغ معادل 1.1 درصد افزایش داشت و شانه‌ای 8700 تا 10 هزار تومان به فروش می‌رفت.

    برنج و حبوب

    در هفته مورد گزارش، در گروه برنج بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل 0.7 درصد و برنج داخله درجه یک 0.8 درصد کاهش یافت، قیمت برنج داخله درجه دو بدون تغییر بود. در گروه حبوب بهای لوبیای سفید معادل 0.7 درصد و لوبیا قرمز 0.2 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.2 درصد تا 1.7 درصد کاهش داشت.

    میوه‌ها و سبزی‌های تازه

    در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری، هندوانه عرضه نمی‌شد. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌گردید. میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌نمودند که در گروه میوه‌های تازه بهای سیب قرمز معادل 5.3 درصد، سیب زرد 3.8 درصد، انگور 9.2 درصد و کیوی 0.4 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.2 درصد تا 10.6 درصد افزایش یافت. در گروه سبزی‌های تازه بهای سبزی‌های برگی ثابت بود. قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.4 درصد تا 22.5 درصد افزایش یافت.

    گوشت قرمز و گوشت مرغ

    در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند بدون تغییر بود. قیمت گوشت تازه گوساله و گاو معادل 0.2 درصد افزایش ولی بهای گوشت مرغ 2.2 درصد کاهش یافت.

    قند، شکر، چای و روغن‌نباتی

    در این هفته قیمت قند و روغن‌نباتی جامد ثابت بود، بهای شکر 0.2 درصد، چای خارجی 1.3 درصد و روغن نباتی مایع 0.1 درصد افزایش داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو