عصر بازار

معاون وزیر خبر داد

پیشنهاد وزارت صنعت برای طرح کارت اعتباری خرید کالا

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد کرد که برای بهبود شرایط خرید کارت اعتباری ایرانی جامعه هدف باید نامحدود و تنوع محصولات بیشتر شود.

پیشنهاد وزارت صنعت برای طرح کارت اعتباری خرید کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محسن صالحی‌نیا با اشاره به رشد تولید برخی صنایع در سال 1395، اظهار کرد: ما در بخش‌هایی از صنعت افزایش تولید و در بخش‌هایی هم کاهش تولید داشته‌ایم. برای مثال در صنایع فولاد، لوازم خانگی، پتروشیمی، نساجی، غذایی و شیمیایی با رشد تولید روبرو بوده‌ایم.

    وی افزود: از سوی دیگر به دلیل برخی مشکلات ایجاد شده از جمله ناامنی و سیاست‌های داخلی کشور عراق در پی کاهش صادرات سیمان به این کشور تولید این محصول ما با کاهش همراه بوده است.

    معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که ناامنی در یک کشور پتانسیل تقاضا را کاهش می‌دهد، گفت: از سوی دیگر ما در مصالح ساختمانی افزایش زیادی نداشتیم چون در مسکن و ساختمان هنوز افزایش تولید به گونه‌ای نبوده که بتواند محصولات صنعتی این حوزه را با افزایش تولید روبه‌رو کند.

    صالحی‌نیا همچنین درباره سرنوشت ناموفق کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی، اظهار کرد: در بخش خودرو در سال گذشته فروش 100 هزار خودرو با اعتبار 2000 میلیارد تومان پیش‌بینی شد که برای آن سازوکاری تعریف و با پشتوانه‌سازی بانک مرکزی از طریق چند بانک عامل با استقبال مشتریان همراه شد.

    وی اضافه کرد: در لوازم خانگی هم قرار بود اعتبار مشخصی با نرخ سود جذاب برای مصرف‌کنندگان ایجاد شود تا مشتریانی که می‌تواند از این کارت‌ها استفاده کنند نسبت به خرید محصولات با دوام داخلی اقدام کنند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استقبال بسیار زیاد مصرف‌کنندگان از طرح تسهیلات 25 میلیونی خودرو گفت: به همین دلیل بانک مرکزی در زمینه‌ی لوازم خانگی احتیاط بیشتری به خرج داد تا پشتوانه منابع اعتباری را داشته باشد و به همین دلیل جامعه هدف را برای این کار محدود کردند.

    صالحی‌نیا با اشاره به پیشنهادات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود وضعیت این طرح ادامه داد: ما همین الان می‌گوییم که جامعه هدف را باید نامحدود کنیم و دوم این‌که تولیدکنندگان ما بتوانند تا محصولات مصرفی بادوام خود را با تنوع لازم در طرح قرار دهند.

    وی با بیان این‌که لینک ارتباطی این کار بین نرم‌افزار طراحی شده با واحدهای تولیدی در پوزهای فروشگاهی باید متنوع شود، تصریح کرد: ما قطعا تاکید می‌کنیم که امکان عرضه کالای مصرفی بادوام در این حوزه وجود دارد اما باید این لینک ارتباطی برقرار شود و این به این مفهوم نیست که واحدهای تولیدی ما نتوانستند مشتریان را جذب کنند، بلکه شرایط لازم برای این کار فراهم نشده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که وزارت صنعت تا جایی که می‌تواند در این زمینه پیگیری انجام داد، ادامه داد: در بخش خودرو مکانیزم درستی فراهم شد که مصرف‌کنندگان پیش خودروساز می‌رفتند و با ارائه‌ی چک محصولات مورد نظر خود را خریداری می‌کردند، بنابراین ماهیت دو طرح متفاوت است و همه تلاش ما این است که برای کالاهای مصرفی بادوام شرایطی را ایجاد کنیم تا افرادی که می‌توانند در صورت دریافت وام بازپرداخت آن را به درستی ارائه کنند از فواید آن بهره‌مند شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو