عصر بازار

پیش‌بینی ثبات قیمت دلار در بازار

روند افزایشی نرخ دلار متوقف شد

عصر اعتبار- نرخ دلار در بازار آزاد طی روزهای اخیر روند افزایشی به خود گرفت و امروز با ثبات تقریبی قیمت، ۳۶۷۵ تومان فروخته می‌شود که رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا در این باره گفت: روند افزایشی قیمت دلار متوقف شده و پیش‌بینی می‌شود در روزها و هفته‌های آینده بازار شرایط با ثبات‌تری داشته باشد.

روند افزایشی نرخ دلار متوقف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ابراهیم محمد ولی گفت: وضعیت بازار دلار در روزهای اخیر با نوسانی همراه بود و قیمت دلار روند افزایشی داشته است.

    وی افزود: البته این روند افزایشی تا دیروز ادامه داشت اما در بازار آزاد امروز (چهارشنبه) قیمت دلار حدود 3670 تا 3680 تومان است و می‌توان گفت افزایش نرخ دلار در بازار متوقف شده است. این حرکت افزایشی دلار در روزهای اخیر بیشتر پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اتفاق افتاد اما در ادامه و در روزهای بعد بازار شرایط متعادل‌تری پیدا کرد.

    رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر درباره وضعیت بازار دلار و شرایط عرضه و تقاضا در روزهای بعد تصریح کرد: به نظر می‌رسد طی روزهای آینده بازار دلار شرایط باثبات‌تر و متعادل‌تری داشته باشد و وضعیت عرضه و تقاضا به تعادل بیشتری برسد و در نتیجه قیمت‌ها نوسان چندانی نخواهند داشت.

    محمدولی پیش‌بینی کرد که وضعیت ثبات در بازار طلا نیز در روزهای آینده وجود داشته باشد و حرکت افزایشی قیمت طلا به ثبات برسد.

    وی درباره تاثیر فرا رسیدن اربعین و سفر زائران از ایران به کربلا گفت: به طور طبیعی در زمان اربعین و ماه صفر قیمت دلار تا حدودی افزایش پیدا می‌کند ‌چون اگر به طور متوسط اینطور در نظر بگیریم که هر مسافر 100 دلار با خود همراه داشته باشد، رقم قابل توجهی خواهد شد و تاثیرات خود را در بازار ارز در جهت افزایش قیمت خواهد گذاشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی