عصر بازار

مشاور وزیر اقتصاد:

مالیات جایگزینی مناسب برای درآمد نفتی است

عصر اعتبار- مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه اخذ و درآمد مالیات جایگزین مناسبی برای درآمد نفتی است، افزود: برای جلوگیری از فرار مالیاتی تلاش های جدی می شود.

مالیات جایگزینی مناسب برای درآمد نفتی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، جواد هاشمی سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور و اقتصادی استان کرمانشاه که در سرسرای اجتماعات این اداره کل برگزار شد، افزود: هیچ گاه به دنبال افزایش مالیات نبوده و نیستیم ولی می بینیم که برخی به دنبال فرار از مالیات هستند.
    وی اظهار کرد: در ایران سهم مالیات از بودجه عمومی کشور رقمی به میزان 35 و دو دهم درصد است در حالی که این رقم در کشورهای توسعه یافته بیش از 80 درصد و حتی رقمی به میزان 88 درصد هم می باشد.
    وی از تک رقمی شدن تورم به عنوان یکی از اقدام های مثبت وزارت اقتصاد و دارایی یاد کرد و گفت: علاوه براین شاهد رشد اقتصادی کشور نیز در این سه سال بوده ایم به گونه ای که رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال چهار و چهار دهم درصد گزارش شده که امید است این میزان تا پایان امسال به پنج درصد هم برسد.
    وی از جذب سرمایه گذار خارجی به عنوان راهکاری دیگر برای افزایش سهم مالیات در بودجه عمومی یاد کرد.
    هاشمی در ادامه اظهار کرد: بومی بودن یا نبودن یک مدیر برای دولت مطرح نیست و این عملکرد مثبت است که به فرد ارزش می بخشد.
    در این مراسم علی محمدی به عنوان مدیرکل جدید اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه معرفی و از زحمات جهانبخش کهریزی تقدیر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی