عصر بازار

نظارت‌ها هم در گمرک الکترونیکی شد

عصر اعتبار- معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران از الکترونیکی شدن نظارت‌ها در گمرک خبر داد.

نظارت‌ها هم در گمرک الکترونیکی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علیرضا مقدسی با اعلام این مطلب در جمع مسئولان بازبینی گمرکات سراسر کشور گفت: بازبینی اکنون با الکترونیکی شدن در شرایط بهتری انجام می‌شود و مدت زمان انجام کار کوتاه‌تر شده و مسئولان بازبینی می‌توانند به صورت آنلاین روند کار را بررسی کرده و از نحوه کار مطلع شوند.

    وی افزود: روال کار در بخش بازبینی اکنون با سنوات قبل تفاوت‌های زیادی دارد و همکاران باید خود را نسبت به سیستم به روز کنند.

    مقدسی با اشاره به تخصص افرادی که در بخش بازبینی فعالیت دارند ادامه داد: این افراد در بخش‌های مختلف حتی ترانزیت مشغول به فعالیت بودند و دارای دانش تخصصی در بیشتر بخش‌ها هستند.

    معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران کار در این بخش را سخت دانست و گفت: افرادی که در بخش بازبینی مشغول فعالیت هستند باید دارای یک ذهن تحلیلگر در زمان مشاهده اسناد باشند و اگر اشتباهی از سوی متقاضی به صورت سهوی رخ داده آگاه باشند و سریعاً برای اصلاح مشخصات اقدام کنند.

    وی بازبینی را یکی از بخش‌های مهم در گمرک برشمرد و تصریح کرد: بازبینی واحد تفکر فنی مدیر بوده و اگر این دکمه درست کار کند ضریب سلامت سازمان افزایش خواهد یافت.

    مقدسی اضافه کرد: تشریفات ترخیص و رویه‌های گمرکی و حتی بخش‌های وکالت‌نامه هم در این قسمت قرار گرفته و از اسناد کاغذی به الکترونیکی تبدیل شده است که این موضوع باعث می‌شود تا سوءاستفاده از بخش‌های مختلف کاهش یابد.

    معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران گفت: اکنون بیشتر بخش‌های گمرک الکترونیکی شده و بخش بازبینی نیز کار خود را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی