عصر بازار

رقابت قیمتی ویلا در مرکز و غرب پایتخت

عصر اعتبار- مطالعات میدانی مهر حاکی از آن است که پس از خانه‌های ویلایی شمال پایتخت که گران قیمت‌ترین‌ها هستند، خانه‌های ویلایی در غرب و مرکز پایتخت از نظر قیمتی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رقابت قیمتی ویلا در مرکز و غرب پایتخت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اگرچه بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز  آمار ایران، واحدهای مسکونی زیر 90 متر بیش از 50 درصد حجم معاملات مسکن را به خود اختصاص می‌دهند و طی سال‌های اخیر هم تمایل به استفاده از واحدهای کوچک متراژ افزایش یافته است اما خانه‌های ویلایی(بالای 100 متر مربع و با یک طبقه بنا) هم مشتریان خاص خود را دارد.

    گزارش میدانی مهر از بازار خانه‌های ویلایی در پنج منطقه تهران (شمال، غرب، مرکز،  شرق و جنوب ) نشان می‌دهد که خانه‌های ویلایی شمال تهران در صدر لیست قیمت قراردارند و پس از آن ویلاهای مرکز و غرب در جایگاه بعدی قرار دارند، گفتنی است که خانه‌های ویلایی در شرق و جنوب پایتخت هم در انتهای لیست جای گرفته‌اند.

    شمال تهران

    باوجود اینکه ساخت و ساز برج در شمال تهران رو به گسترش است اما شمال تهران همچنان بورس خانه‌های ویلایی است و به طور متوسط قیمت هر متر مربع ویلا در این منطقه حدود 19 میلیون تومان است؛ به عنوان نمونه اگر خواهان خرید یک ویلای 780 متر مربعی با سن بنای 25 سال در منطقه امانیه هستید باید برای هر  مترمربع آن 16 میلیون تومان و برای کل واحد، 12 میلیارد و 480 میلیون تومان پرداخت کنید. در منطقه ملاصدرای تهران هم یک ویلای 785 متری که 30 سال از ساخت آن می گذرد با قیمت هر مترمربع 23 میلیون تومان، 18 میلیارد و 55 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

    غرب تهران

    در فایل‌های مشاوران املاک برخی محله‌های غرب تهران از جمله شهرک غرب و گیشا می‌توان خانه های ویلایی بسیاری مشاهده کرد؛  براساس بررسی میدانی خبرنگار مهر، قیمت متوسط هر متر مربع ویلا در غرب تهران حدود 11 میلیون تومان است؛  در منطقه پونک، یک ویلای 231 متری با سن بنای 25 سال و قیمت هر مترمربع 9 میلیون تومان، 2 میلیارد و 79 میلیون تومان فروخته می‌شود. در منطقه مرزداران هم یک ویلای 330 متری با قیمت هر متر مربع 13 میلیون تومان و سن بنای 15 سال با قیمت کل 4 میلیارد و 290 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    مرکز تهران

    متوسط قیمت ویلا در مرکز پایتخت به غرب تهران نزدیک است، اگر خواهان خرید خانه‌ای ویلایی در مرکز تهران هستید، باید به طور متوسط برای هر مترمربع بیش از 11 میلیون تومان در چنته داشته باشید؛ در منطقه امیرآباد شمالی یک ویلای 170 متری به قیمت هر مترمربع 13 میلیون تومان، 2 میلیارد و 210 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در خیابان فاطمی هم یک ویلای 134 مترمربعی با سن بنای 30 سال، متری 9 میلیون و 500 هزارتومان قیمت‌گذاری شده است و 1میلیارد و 273 میلیون تومان فروخته می‌شود.

    شرق تهران

    قیمت ویلا در شرق تهران ارزانتر است و هر متر مربع ویلا در این منطقه حدود 8 میلیون تومان است؛ یک واحد ویلا با سن بنای 30 سال در فلکه سوم تهرانپارس با متری 7 میلیون و 500 هزار تومان، 2 میلیارد و 812 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود. ارزش یک واحد ویلایی در منطقه نیروهوایی با متراژ 180 مترمربع و 30 سال عمر، 1 میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت گذاری شده است که براساس آن قیمت هر مترمربع 10 میلیون تومان می‌شود.

    جنوب تهران

    برای خرید ویلا در جنوب پایتخت نیز باید متری 7 میلیون تومان هزینه کنید. به عنوان نمونه اگر قصد خرید ویلایی در حاشیه جنوبی بزرگراه آزادگان را دارید، برای یک ویلای 4 هزار و 200 متر مربعی با عمربنای 10 سال، باید40 میلیارد تومان پرداخت کنید که برای هر مترمربع باید 9 میلیون و 523 هزار تومان هزینه کنید. یک خانه ویلایی 104 متری در شهرری با سن بنای 20 سال که متری 5 میلیون تومان قیمت گذاری شده است، 520 میلیون تومان فروخته می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو