عصر بازار

مدیر امور مالی آتیه سازان حافظ خبرداد

پرداخت ۸۲ درصدی مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد آتیه سازان حافظ

عصر اعتبار- مدیر امور مالی آتیه سازان حافظ از پرداخت ۸۲ درصدی مطالبات سررسید شده مراکز درمانی طرف قرارداد با آتیه سازان حافظ که از ابتدای سال ۹۵ تاکنون در سیستم مالی ثبت شده است، خبر داد.

پرداخت ۸۲ درصدی مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد آتیه سازان حافظ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجید حاجی‌خانی با بیان اینکه پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ که به بیمه‌شدگان این شرکت خدمات می‌دهد به‌صورت ماهانه است، گفت: پس از آنکه اسناد پزشکی مراکز طرف قرارداد مورد بررسی قرار گرفت و به تأئید مسئولان مربوطه رسید در سیستم مالی شرکت ثبت می‌شود و امور مالی موظف به پرداخت فاکتورهای این اسناد در بازه زمانی 15 روز تا یک ماه کاری است.

    وی با بیان اینکه 15 تا 20 هر ماه مبالغی به شعب آتیه سازان حافظ تخصیص داده می‌شود تا به مراکز درمانی طرف قرارداد آتیه سازان که اسناد آن‌ها سررسید شده، پرداخت شود، ادامه داد: با توجه به نوع قراردادها و طرف‌های قرارداد شرکت آتیه سازان حافظ، نحوه پرداخت مطالبات متفاوت است، مثلاً در مورد پرداخت صورت‌حساب‌های مراکزی که به بیمه‌شدگان بازنشستگان کشوری خدمات می‌دهند، این موضوع منوط به این است که صندوق بازنشستگی کشوری به آتیه سازان وجه تخصیص داده باشد تا شرکت بتواند مطالبات مراکز درمانی که به این بخش از بیمه‌شدگان خدمات می‌دهند را پرداخت کند.

    مدیر امور مالی آتیه سازان حافظ، تصریح کرد: گاها علت تأخیرها در پرداخت مطالبات مراکز درمانی که به بازنشستگان کشوری خدمات می‌دهند این است که سازمان بازنشستگی ابتدا باید صورت‌حساب‌های ارسالی به آتیه سازان را مورد بررسی قرار دهد و پس از تأیید، مبالغ آن را به‌حساب شرکت واریز کند که این پروسه گاهی بیش از دو ماه زمان می‌برد و  همین امر باعث تأخیر پرداخت مطالبات مراکز درمانی می‌شود.

    حاجی‌خانی تأکید کرد: تا زمانی که سازمان بازنشستگی کشوری بابت اسناد مالی که ثبت شده‌اند، هزینه‌ای به شرکت پرداخت نکند آتیه سازان هم نمی‌تواند پرداختی انجام دهد. این به آن معنی نیست که آتیه سازان از منابع کافی برای پرداخت صورت حساب برخوردار نیست بلکه الزام سازمان مذکور است که هیچگونه وجه قبل از تأیید سازمان بازنشستگی کشوری صورت نگیرد.

    وی در مورد سایر قراردادهای آتیه سازان حافظ نیز که شامل قرارداد بازنشستگان کانون تأمین اجتماعی و آموزش‌وپرورش و قراردادهای استانی می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از ثبت‌اسناد در سیستم مالی، با توجه به نظر کمیته تخصیص پرداخت می‌کنیم.

    مدیر امور مالی شرکت آتیه سازان حافظ اظهار کرد: در حال حاضر تا 8 آبان سال جاری، بیش از 82 درصد از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با آتیه سازان حافظ که به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و آموزش‌وپرورش خدمات می‌دهند در سطح کشور پرداخته شده است.

    بر اساس گزارش روابط عمومی بیمه آتیه سازان حافظ ؛ حاجی‌خانی گفت: همچنین 76 درصد از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد آتیه سازان که به بیمه‌شدگان بازنشستگی کشوری، خدمات درمانی می‌دهند نیز پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی