عصر بازار

گران‌ترین لباس زنانه جهان حراج شد

عصر اعتبار- لباسی که «مرلین مونرو» در جشن تولد «جان اف. کِنِدی» رئیس جمهور آمریکا پوشیده بود، به عنوان گران‌ترین لباس زنانه جهان با قیمت پایه ۲ میلیون دلار حراج می‌شود.

گران‌ترین لباس زنانه جهان حراج شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، زمانی که «مرلین مونرو» زنده بود تا این اندازه شهرت نداشت. ولی هم‌اکنون یک مرکز در آمریکا لباس او را به عنوان گران‌ترین لباس جهان حراج کرده است.

    چندی پیش لیست 25 لباس گران‌قیمتی که زنان در طول تاریخ از آنها استفاده کرده‌اند منتشر شد و در پایان «مرلین مونرو» 13 عنوان از این لیست را به خود اختصاص داده بود.

    این لباس ستاره آمریکایی با نام «تولد مبارک» معرفی شده است. زیرا خانم مونرو او را در مراسم جشن تولد «جان اف. کِنِدی» رئیس جمهور آمریکا پوشیده بود و فردا برای دومین بار،‌ این لباس به حراج گذاشته می‌شود.

    از این لباس به عنوان گران‌ترین لباس زنانه جهان و پنجمین لباس گران در طول تاریخ یاد می‌کنند. این لباس را نخستین بار «لی استراسبرگ» در تاریخ 27 نوامبر 1999 حراج کرده بود و آن را به قیمت بسیار زیاد فروخت.

    در سال 1999 میلادی این لباس در حراجی معروف Christies به قیمت یک میلیون 267 هزار و 500 دلار فروخته شد تا عنوان گران‌ترین لباس جهان به آن اطلاق شود. ولی هم‌اکنون حراجی Julien قیمت پایه برای این لباس را 2 میلیون دلار اعلام کرده است که پیش‌بینی می‌شود در نهایت با میانگین قیمت 3 میلیون دلار به فروش برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی