عصر بازار

۹ راه‌ رسیدن به کسب و کار دلخواه

عصر اعتبار- در این نوشتار از ۹ راه‌ رسیدن به کسب و کار دلخواه و موفقیت در آن کار برای‌تان می‌گوییم. با ما همراه باشید.

۹ راه‌ رسیدن به کسب و کار دلخواه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بازده، بسیاری از مردم به رویای ترک شغل کارمندی‌شان و شروع کسب و کار شخصی برای خود می‌اندیشند. بسیاری از کارآفرینان موفق مجبور بودند شغل کارمندی‌شان را تا زمانی که کسب و کارشان به نقطه‌ای ممکن برای ترک برسد، حفظ کنند. این زمان انتقال می‌تواند استرس‌زا و سخت باشد، مخصوصا زمانی که شما از شغلتان لذت نمی‌برید، اما مجبور نیستید در آن باشید.

    در حالی که هدف مهم است، اما این عامل به تنهایی به عنوان انگیزه‌ی حرکت به سمت هدف کافی نیست. مدیریت‌ و هدایت انگیزه‌ی‌تان در طول مدت زمان انتقال از کارمندی به کارآفرینی حیاتی است. تغییر جهت دادن و البته دلسرد شدن طی مرحله‌ی انتقال آسان است. در حالی که هنوز در شغل کارمندی‌تان هستید، از این 9 راه رسیدن به کسب و کار دلخواه استفاده کنید و به سرعت به کار ببرید.

    در ادامه 9 راه‌ رسیدن به کسب و کار دلخواه بیان‌شده‌است:

    1. بدانید چه می‌خواهید.

    ایجاد ارتباط با “چرائی تان” مهم ترین گامی است که در ابتدا می‌توانید بردارید. شاید اینکه رئیس کسب و کار خودتان باشید، استقلال مالی، آزادی زمان، بیان خلاق، با کودکانتان در خانه باشید و یا کمک به دیگران، برایتان ایجاد انگیزه کند. دلیلتان هرچه که هست، دانستن اینکه چه انگیزه هایی و چه چیزهایی شما را هدایت می‌کنند، آن چیزی است که در زمان سختی شما را بر روی رؤیاهایتان متمرکز نگه می‌دارد و سبب می‌شود به آنها متعهد باقی بمانید.

    2. به رؤیایتان متعهد باشید.

    داشتن اشتیاق به کار برای چیزی، در مقابل متعهد بودن به کار است که به صورت گسترده ای با هم متفاوت هستند. زمانی که به رؤیا یتان متعهد باشید، تعهدی الزام آور ایجاد می‌کنید و از طریق آن موفقیت را می‌بینید. این به این معنی است که شما تماما بر روی هدفتان متمرکز هستید و در مواجهه با موانع، میدان را ترک نمی‌کنید و به دنبال راه حل ها می‌گردید؛ اهمیتی ندارد که این موانع چه باشد. با خودتان این عهد را ببندید و سپس به افرادی که با آنها زندگی می‌کنید در میان بگذارید.

    3. یک چشم انداز شخصی برای کسب و کارتان ایجاد کنید.

    یک راه راه‌ رسیدن به کسب و کار دلخواه این است که به این بیندیشید که از الان تا یک سال آینده چه انتظاری از کسب و کارتان دارید و آن را یادداشت کنید. بسیار خاص و دقیق باشد. با جزئیات بسیار و در زمان حال روز ایده آلتان، فعالیت هایی که درگیرشان هستید، مشتریان شما چه کسانی هستند، چه تعداد مشتری دارید و درآمد ماهانه تان را توصیف کنید.

    چشم اندازتان را هر روز صبح ها و عصرها با صدای بلند بخوانید، به طور کامل بر روی نتیجه ی پایانی تمرکز کنید – جنب و جوش شما، به کسب و کارتان رونق می‌بخشد. با تمرکز بر روی نتایج، قادر خواهید بود تا برای نادیده گرفتن افکار منفی که ممکن است به وجود بیایند، روز به روز انتخاب هایی بکنید.

    4. به شرکت‌های مشاوره مراجعه کنید.

    شرکت های مشاوره شرکت هایی هستند که افرادی با تجربه در زمینه ی راه اندازی کسب و کار و افرادی که در حل مشکلات شرکت‌ها تبحر دارند را گردهم آورده اند. در ابتدای راه اندازی یک کسب و کار برای کسب اطلاعات بازار، راه و رسم ورود به بازار و مسائل دیگر می‌توانید به این شرکت ها مراجعه کنید.

    5. خودتان را غرق در یادگیری کنید.

    هر چیز مرتبطی با کسب و کارتان پیدا می‌کنید، مطالعه و بررسی کنید. اینترنت مقدار زیادی اطلاعات ارزشمند، که برای ایجاد یک کسب و کار موفق، لازم است فراهم می‌کند. دوره هایی را بگذرانید، یک مربی استخدام کنید یا یک مشاور پیدا کنید. صبح ها در حین رفت و آمدتان به پادکست ها و کتاب های صوتی گوش کنید. هرچه بیشتر یاد بگیرید و در حوزه ی فعالیتتان متخصص شوید، بیشتر به خودتان اطمینان دارید و با انگیزه تر و موفق تر خواهید بود.

    6. وظایف مورد علاقه ی خود را فهرست کنید

    میشل ماوی، مدیر جذب نیروی شرکت نیروی انسانی اتریوم توصیه می کند تمام کار هایی که در موقعیت شغلی فعلی تان دوست دارید انجام دهید را فهرست کنید و بیشتر به آنها بپردازید.

    او می گوید: «پروژه های هوشمندی تعریف کنید که در آنها لازم باشد از این مهارت ها بیشتر استفاده کنید. به این ترتیب از انجام شغل خود رضایت بیشتری خواهید داشت».

    7. هدف گذاری های روزانه انجام بدهید.

    یک راه راه‌ رسیدن به کسب و کار دلخواه این است که هر روز گامها و اقدامات کوچک و قابل اندازه گیری در راستای کسب و کارتان بردارید. دانستن این نکته مهم است که در مواقعی به نظر می‌رسد که هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. بیشتر کارها در آغاز، وظایف روزانه ای دارند که خسته کننده خواهند بود. تحقق بخشیدن به آنها، شکل دادن ساختمان کسب و کارتان است. با برداشتن گامهای روزانه، که شامل اقدامات فزیکی است، بعد از مدتی نتایج را مشاهده خواهید کرد. هرچه پیشرفت های بیشتری ایجاد کنید، اعتماد به نفس و عزم بیشتری برای حرکت به سوی اهدافتان نیاز دارید.

    در ادامه باید بگویم که خود گزینی را نیز فراموش نکنید. کار فرما را تا آنجا که می توانید متقاعد کنید و تجربه هایی  را که  متناسب با شغل کسب کرده اید شرح دهید صریح و رک باشید و این جمله تاثیر گذار را که “من واقعا این شغل را می خواهم و اگر در این شغل به من فرصتی بدهید قول می دهم در کارم عالی باشم و شما هرگز پشیمان نخواهید شد را فراموش نکنید.

    با در نظر گرفتن این اقدامات در حالی که هنوز به شغل کارمندی مشغول هستید، اما متمرکز، با انگیزه و متعهد باقی خواهید ماند که این برای تحقق رؤیایتان به واقعیت لازم است. صرف زمان در این مسیر موجب سرعت بخشیدن به این فرایند می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو