عصر بازار

دفاع رئیس سازمان استخدامی کشور از عملکرد بانک‌های دولتی

عصر اعتبار- رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت که عملکرد بانک‌های دولتی ‌در مقایسه با سایر بانک‌های ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی بهتر است.

دفاع رئیس سازمان استخدامی کشور از عملکرد بانک‌های دولتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جمشید انصاری امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید که با نگاه ویژه‌ای به سیاست‌های ابلاغی حوزه اقتصاد مقاومتی که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: بانک‌های خصوصی استان برای جذب اعتبارات از منابع ملی بیشتر تلاش کنند و از توان آن‌ها استفاده بیشتری شود که در این جهت لازم است ابتدا برای آسیب‌شناسی و تبیین اهمیت راه‌اندازی سیستم بانکی در یک استان اهتمام ورزید.

    وی ضمن اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی این استان در تولید نقش چندان موثری ایفا نمی‌کنند، ادامه داد: بانک‌های خصوصی و دولتی باید نیازشان را بر اساس نیاز استان مدیریت کنند.

    رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی برای جذب منابع باید گام بردارند گفت: 46 درصد تا 50 درصد منابع کشورمان در بانک‌های تهران تجمیع شده همچنین درصد بالایی نیز در شهرهای بزرگ تجمیع شده‌اند.

    انصاری بر لزوم اصلاح رفتارها و برخورد مناسب با تولیدکننده‌ها و کارآفرین‌ها تاکید کرد و افزود: باید قبل از هر کاری با گشاده‌رویی در مواجهه با یک سرمایه‌گذار رفتار کرد تا انگیزه لازم در این شخص برای فعالیت اقتصادی ایجاد شود.

    وی اظهار کرد: اگر بانک در خصوص واگذاری تسهیلات به واحدهای تولیدی در جایی از کشور موفق عمل کرده، ولی در جای دیگر ضعیف بوده نشان از ضعف مدیریتی در سیستم بانکی استان است.

    رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت:بانک‌ها در نحوه برخورد با واحدهای تولیدی تغییر ایجاد کنند، چرا که از این رهگذر باید برای رونق اقتصاد و اشتغال در استان به صورت جدی گام برداشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی