عصر بازار

دومین الماس بزرگ صورتی جهان چند فروخته شد؟

عصر اعتبار- دویچه‌وله نوشت: یکی از چشمگیرترین قطعه الماس‌های صورتی در حراج کریستی سوییس به قیمت ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو فروخته شد. فروش این قطعه که دومین الماس بزرگ صورتی جهان است تنها سه و نیم دقیقه طول کشید.

دومین الماس بزرگ صورتی جهان چند فروخته شد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، یک خریدار ناشناس از طریق تلفن تنها سه و نیم دقیقه پس از آغاز حراج قطعه الماس صورتی رنگ 9.14 قیراطی در حراج کریستی ژنو، این دومین الماس بزرگ صورتی رنگ دنیا را به قیمت 16 میلیون و 900 هزار یورو خرید.

    این مبلغ دومین قیمت بالایی است که تا کنون برای یک تکه الماس در یک حراج پرداخت شده است. بزرگترین الماس صورتی دنیا به وزن 15.38 قیراط ماه مه امسال در ژنو به قیمت 26 میلیون و 600 هزار یورو به فروش رفت.

    در میان ثروتمندان جهان تمایل به داشتن الماس‌های رنگی در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. در عین حال عرضه سنگ‌های قیمتی رنگی و باارزش در حراجی‌ها کاهش یافته است.

    به گفته سخنگوی بنگاه حراج کریستی در ژنو، همواره معادن کمتری به سمت تولید الماس‌های قیمتی می‌روند و به همین دلیل قیمت این سنگ‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

    قطعه الماس صورتی که در حراج کریستی به فروش رفته یکی از کمیاب‌ترین و میان مجموعه‌داران پرطرفدارترین رنگ را داراست که به نوع  "Fancy Vivid" شناخته می‌شود. تنها یک درصد الماس‌های دنیا چنین رنگی دارند.

    نوع برش و فرم این قطعه به گونه‌ای است که نور را در بهترین حالت انعکاس می‌دهد. صاحب قبلی این قطعه الماس بی‌نظیر ناشناس است و نام خریدار جدید آن نیز فاش نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی