عصر بازار

معاون سازمان توسعه تجارت ایران خبرداد:

تسهیل فرآیند مالیاتی برای صادرکنندگان فعال

عصر اعتبار- معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادر کنندگان فعال کشور از حمایت های مالیاتی در روند انجام امور اداری برخودار می شوند.

تسهیل فرآیند مالیاتی برای صادرکنندگان فعال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، محمدرضا مودودی در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات و تسهیل رفع موانع تولید مازندران در ساری افزود : روند تسهیل مالیاتی در بوروکراسی اداری برای صادر کنندگان 'مسیر سبز' است که می تواند در فعالیت آنها تاثیر بگذارد .

    وی گفت : به همین منظور فعالیت صادرکنندگان کشور رصد و ارزیابی می شود تا فعالان دراین عرصه شناسایی و به سازمان مالیاتی معرفی شوند.
    معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود : بر اساس مصوبه شورای عالی صادرات ، سازمان مالیاتی ملزم به رعایت موارد قانونی به مدت یک ماهه برای استرداد مالیات بر ارزش افزوده است .
    وی تاکید کرد : این مصوبه از تاکیدات دولت و الزام قانونی است که سازمان مالیاتی باید آن را لحاظ کند .
    ** شفاف سازی قیمت ارز
    مودودی شفاف سازی قیمت ارز را از جمله مطالبات صادرکنندگان دانست و گفت که این موضوع نقش مهمی در جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی دارد .
    وی افزود : با تک نرخی شدن قیمت ارز، قیمت واقعی نشان داده می شود .
    معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت : برای به دست آوردن بازارهای خارجی نیاز است تا اتحادیه های مشترک صادراتی ایجاد شود .
    وی تشکیل این اتحادیه را در ایجاد مدیریت و حضور در بازارهای جهانی موثر دانست و افزود : از این طریق می توان به دستاوردهای خوبی برای فروش محصولات کشور دست یابیم .
    ** محقق نشدن وعده مشوق های صادراتی
    معاون سازمان توسعه تجات کشور همچنین از محقق نشدن وعده مشوق های صادراتی گله کرد و گفت : وعده سازمان برنامه و بودجه برای تحصیص اعتبار 400 میلیارد تومانی به عنوان مشوق واحدهای تولید صادراتی هنوز با گذشت هشت ماه از سال 95 محقق نشده است .
    وی افزود : قرار بود این اعتبار به عنوان جایزه فنی و مهندسی ، تجارت کالا و حضور در نمایشگاه به واحدهای تولیدی و صادراتی پرداخت شود .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی