عصر بازار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد

قیمت مسکن تا پایان بهار سال ۹۶ افزایشی نیست

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه حجم معاملات مسکن در سراسر کشور در ماه‌های مهر و آبان تا ۴۰ درصد کاهش یافته در همین زمان در تهران ۱۸ درصد رشد داشته است، گفت: امیدواریم سیر صعودی معاملات مسکن از تهران به سایر نقاط کشور نیز کشیده شود.

قیمت مسکن تا پایان بهار سال ۹۶ افزایشی نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسام عقبایی در پاسخ به این سؤال که گزارش‌های میدانی از تعدادی مشاوران املاک در سطح شهر تهران حاکی از این است که در تهران شاهد رونق خرید و فروش نیستیم، گفت: اطمینان از اینکه معاملات مسکن رونق و یا رکود داشته است را نمی‌توان با پرس و جو ازچند مشاور املاک سنجید و نمی‌توان معیار رونق و یا رکود معاملات مسکن را از میان 12 هزار مشاور املاک در تهران تنها از روس نظرات چند مشاور املاک تعیین کرد.

    وی با اشاره به اینکه شاید در یک منطقه‌ای از تهران مشاوران املاک آن منطقه فعالیت خوبی داشته و یا یک مشاور املاک در یک منطقه دیگر از تهران فعالیت چندانی نداشته باشد، گفت: واقعیت خرید و فروش مسکن و حجم معاملات در سامانه املاک که هر روز رصد می‌شود نشان می‌دهد که حجم معاملات در شهر تهران در ماه گذشته و نیمه آبان‌ماه 18 درصد در حوزه خرید و فروش و اجاره افزایش داشته است.

    عقبایی با اشاره به اینکه البته این 18 درصد نمی‌تواند آنچنان عدد قابل لمسی برای رونق معاملات مسکن باشد، افزود: رشد 18 درصدی حجم معاملات مسکن در تهران نسبت به سال گذشته عدد قابل توجهی نیست اما به هر حال موضوعی است که نمی‌توان آن را کتمان کرد.

    *نزول معاملات مسکن در کشور

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: معاملات مسکن در کشور برخلاف شهر تهران نزولی بوده است به طوری که حجم معاملات مسکن در مهر و آبان 35 تا 40 درصد کاهش داشته است.

    به گفته وی، حجم معاملات مسکن در سراسر کشور 89 هزار قرارداد خرید و فروش و اجاره بوده است.

    عقبایی اضافه کرد: پیش‌بینی می شود قیمت مسکن تا پایان بهار سال 96 افزایشی نباشد اما در تابستان 96 شاهد رونق بیشتر بازار مسکن باشیم اما این رونق به منزله افزایش قیمت نخواهد بود.

    به گفته وی، در 24 روز گذشته در شهر تهران 11 هزار و 727 قرارداد خرید و فروش و 15 هزار و 24 مورد قرارداد اجاره به ثبت رسیده است و در سراسر کشور 40 هزار و 395 مورد قرارداد خرید و فروش و 47 هزار و 733 مورد قرارداد اجاره به ثبت رسیده است.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: امیدواریم افزایش معاملات از تهران به سایر مناطق کشور نیز تسری پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی