عصر بازار

شاخص کل در مسیر صعودی قرار گرفت

عصر اعتبار- در پنج روز کاری گذشته معاملات بورس اوراق بهادار تهران دماسنج بازار سرمایه بیش از ۸۰۰ واحد رشد کرد و توانست تا رقم ۷۹ هزار و ۲۶۸ واحدی بالا رود.

شاخص کل در مسیر صعودی قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار ایران توانست در طی 5 روز کاری گذشته از تراز 78 هزار و 411 واحدی تا تراز 79 هزار و 268 واحدی بالا رود و در مجموع شاهد رشد 857 واحدی باشد.

    همچنین شاخص آزاد شناور از عدد 87 هزار و 397 واحدی تا رقم 88 هزار و 506 واحدی بالا رفت و رشد 1109 واحدی را تجربه کرد.

    شاخص بازار اول که در تاریخ 19 آبان 1395 در تراز 55 هزار و 372 واحدی قرار داشت به عدد 56 هزار و 37 واحدی رسید و شاهد بیش از 660 واحد رشد بود. همچنین شاخص بازار دوم توانست با 1491 واحد رشد کانال 170017 واحدی را تجربه کند.

    در هفته گذشته انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا روی بازار های سهام جهانی تاثیر گذار بود و توانست اذهان بازیگران بازار سرمایه ایران را نیز به خود منعطف کند. از طرفی هر چه زمان به جلو می‌رود به انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز نزدیک می شویم که این موضوع به صورت سنتی معاملات بورس تهران را تا حدی رونق می‌دهد.

    اما همچنان بعد از به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا نگرانی ها از سیاست‌های جدید این کشور وجود دارد و فعالان بازار سرمایه منتظرند ببینند با انتقال قدرت به ترامپ و رفتن او به کاخ سفید سیاست های کلی آمریکا تغییراتی می کند یا خیر. عده ای از کارشناسان بر این عقیده هستند که دولت آمریکا سیاست هایی مشخص دارد و کلیت این سیاست ها تغییر نمی‌کند و اثرات کلی انتخابات بر بازار سرمایه ایران زودگذر و ناشی از جو روانی است.

    در هفته ای که گذشت ارزش معاملات اوراق بهادار به 20 هزار و 662 میلیارد ریال رسید که این آمار در مقایسه با هفته قبل حدود 70 درصد افزایش نشان می دهد.

    همچنین تعداد 7 میلیون برگ اوراق مشارکت به ارزش 7 هزار و 496 میلیارد ریال معامله شد و تعداد 15 میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از 159 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی