عصر بازار

با حضور نمایندگان ۲۱ اقتصاد بزرگ جهان;

اجلاس اَپِک امروز در پرو آغاز به کار می‌کند

عصر اعتبار- امروز اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه موسوم به اپک با حضور نمایندگان ۲۱ اقتصاد بزرگ جهان و نیز روسای جمهور آمریکا و چین پرو آغاز به کار می کند.

اجلاس اَپِک امروز در پرو آغاز به کار می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، طی روز جاری اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه، اپک، در لیما، پایتخت پرو، آغاز به کار می کند.

    این نشست با حضور 21 اقتصاد بزرگ منطقه و با هدف بررسی راه های توسعه تجارت و همکاری اقتصادی بین این کشورها برگزار می شود.

    بنا به گفته لوییز کاسدا سفیر پرو در روسیه این نشست بر 4 موضوع رقابت در خدمات، حمل و نقل، روند آزادسازی تجارت و سرمایه‌گذاری و همچنین موضوع مناطق آزاد متمرکز خواهد بود.

    ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، شی‌جی‌پینگ رهبر چین، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، مالکولم تانبول نخست وزیر استرالیا و کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول از جمله مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی هستند که در این نشست شرکت خواهند کرد.

    این نشست آخرین نشست بین‌المللی خواهد بود که اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا در آن شرکت می‌کند چرا که این مقام آمریکایی باید دولت را در ماه ژانویه به دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید این کشور تحویل دهد.

    انتظار می‌رود تا باراک اوباما در حاشیه این نشست با مقامات 11 کشور عضو پیمان شراکت ترنس‌پسیفیک شامل استرالیا، برونئی، ویتنام، کانادا، مالزی، مکزیک، نیوزلند، پرو، سنگاپور، شیلی و ژاپن دیدار کند.

    دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود توافق شراکت ترنس پسیفیک را زیر سئوال برده بود و پیروزی وی آینده این توافق را تحت الشعاع قرار داده است.

    افزایش ابهام نسبت به آینده این توافق شایعاتی را درباره تشکیل یک توافق تجاری دیگر با حضور روسیه و چین و بدون حضور آمریکا گسترش داده است.

    هم‌اکنون پرو ریاست اَپِک را بر عهده داشته و رئیس جمهور این کشور پیش از آغاز برگزاری نشست پیش‌رو خواستار پایان یافتن سیاست‌های حمایت‌گرایی در اقتصاد جهانی شد.

    سازمان اَپِک متشکل از 21 اقتصاد بزرگ جهان در تلاش است تا سیستم‌های جدیدی را برای تجارت باز و آزاد سازی سرمایه‌گذاری در حوزه آسیا و اقیانوسیه ایجاد کند و این دیدگاه تا سال 2020 دستور کار اصلی این سازمان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو