عصر بازار

موضوعات مورد بحث پوتین در نشست امروز سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه

عصر اعتبار- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه موسوم به اپک که امروز در پرو آغاز به کار می‌کند چه موضوعاتی را مطرح خواهد کرد؟

موضوعات مورد بحث پوتین در نشست امروز سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گردهمایی آتی سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه در رابطه با موضوعاتی نظیر تشکیل فضای آموزشی واحد ویژه کشورهای حاشیه اقیانوس آرام، مبارزه با تروریسم و فساد اقتصادی و همچنین آمادگی لازم جهت برخورد با حوادث غیر مترقبه صحبت خواهد کرد.

    موضوعاتی در حوزه های انرژی، تجارت، تحکیم امنیت سلامت صنایع غذایی و توسعه زیرساخت های حمل نقل نیز از موضوعاتی خواهند بود که برای هیات روسیه به رهبری ولادیمیر پوتین در چارچوب گردهمایی سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه، در ارجحیت قرار خواهند داشت. این گردهمایی روز شنبه به وقت محلی در پایتخت کشور پرو برگزار می شود.

    یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه با بیان این خبر گفت: "حضور روسیه در این نشست و گردهمایی در وهله نخست دربرگیرنده همکاری در زمینه های تجارت، تحکیم امنیت غذایی و انرژی، توسعه زیرساخت های حمل و نقل و به عبارتی، گوناگونی مسیر های ارسال محموله های تجاری خواهد بود."

    به گفته اوشاکوف، در میان مهمترین موضوعات و مسائل مورد بحث توسط روسیه می توان به پشتیانی از رشد نوآوری ها، تشکیل فضای آموزشی واحد ویژه کشورهای حاشیه اقیانوس آرام، مبارزه با تروریسم و فساد اقتصادی و همچنین آمادگی لازم جهت برخورد با حوادث غیر مترقبه اشاره نمود.

    روسیه طی این گردهمایی پیشنهاد خواهد داد که از تجریه "اتحادیه اقتصادی اوراسیا" در شکل گیری برنامه های جامع اقتصادی در منطقه حاشیه اقیانوس آرام بهره گرفته شود. پروسه جمع بندی و نتیجه گیری این گردهمایی در روز یکشنبه صورت خواهد گرفت و دولت ها و نماینگان کشورها اقدام به تنظیم بیانیه ای خواهند کردکه حاوی موضوعات مربوط به نحوبه فعالیت برای ادامه روند توسعه در چارچوب همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی