عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی مالزی:

استقبال تجار مالزیایی از گسترش روابط با ایران در پسابرجام

عصر اعتبار- 'ویرا جلیله بابا' رئیس اتاق بازرگانی و صنایع مالزی (ام.ای.سی.سی.ای) از استقبال تجار مالزیایی برای گسترش روابط تجاری با ایران در فضای پسابرجام خبر داد.

استقبال تجار مالزیایی از گسترش روابط با ایران در پسابرجام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع مالزی روز دوشنبه در نشست بررسی فرصت های تجاری ایران و مالزی، آمادگی این اتاق را برای هرگونه همکاری برای توسعه مناسبات تجاری با کشورمان اعلام کرد.
    وی که عضو افتخاری شورای بازرگانی ایران و آ.سه.آن است با اشاره به تاریخچه اتاق بازرگانی و صنایع مالزی، گفت که این اتاق آماده همکاری برای توسعه مناسبات با ایران است.
    'ویرا جلیله بابا' گفت که به شرکت های زیرمجموعه اتاق بازرگانی مالزی راهنمایی های لازم برای توسعه همکاری با ایران اراده می شود و آماده ارائه راهنمایی به شرکت های سرمایه گذار مالزی هم هستیم.
    این نشست با حضور صاحبان صنایع و شرکت های تجاری توسط اتاق بازرگانی و صنایع مالزی به میزبانی سازمان توسعه تجارت این کشور وابسته به وزارت صنعت و تجارت خارجی مالزی و همکاری شورای تجاری ایران و آ.سه.آن برگزار شد.
    'محمد حافظ حکمی' دبیر برگزاری نخسین نمایشگاه فرصت های سرمایه گزاری و تجاری ایران و مالزی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از شرایط اقتصادی ایران در دوران پسابرجام و دعوت سرمایه گزاران مالزیایی برای حضور پایدار و سرمایه گذاری و انتقال فناوری به ایران، گفت: اکنون بهترین زمان ممکن برای توسعه روابط دو کشور است چرا که ایران نیز از سال 2014 به طور مداوم شاهد رشد تولید ناخالص ملی است.
    وی در ادامه ضمن تشریح موقعیت ایران برای دستیابی به بازارهای شمال آفریقا، خاورمیانه و اروپای شرقی از خطوط ریلی 13 هزار کیلومتری ایران و مناطق آزاد تجاری در شمال و جنوب کشور به عنوان موقعیتی ویژه برای صادرکنندگان مالزیایی یاد کرد.
    در پایان این نشست تفاهم نامه ای میان شورای تجاری ایران و آ.سه.آن و اتاق بازرگانی و صنایع مالزی امضا شد.
    ارزش تجارت دوجانبه ایران و مالزی در سال 2015 معادل 532 میلیون دلار بود و دو کشور قصد دارند این میزان را در کوتاه مدت به یک میلیارد دلار افزایش دهند.
    سهم ایران از بازار 176 میلیارد دلاری مالزی، فقط 36 میلیون دلار و سهم مالزی از بازار 68 میلیارد دلاری ایران، 501 میلیون دلار است و مقام های بلندپایه دو کشور با در نظر گرفتن حجم و بزرگی اقتصادهای دو کشور و مکمل بودن آنها و از همه مهمتر پیشینه روابط، این حجم مبادلات و روابط اقتصادی را در خور و شایسته مناسبات نمی دانند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو