عصر بازار

۷مزایده امروز وفردا برگزارمی‌شود

آغاز واگذاریهای پاییزی سهام دولت

عصر اعتبار- مشاور سازمان خصوصی‌سازی از آغاز واگذاری‌های پاییزی سهام دولت خبر داد و گفت: امروز ۲ مزایده و فردا ۵ مزایده برای واگذاری شرکت‌های دولتی برگزار خواهد شد.

آغاز واگذاریهای پاییزی سهام دولت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، جعفر سبحانی با تشریح مزایده‌های سازمان خصوصی‌سازی در اول و دوم آذرماه گفت: واگذاری‌های پاییزی سازمان خصوصی‌سازی از امروز آغاز خواهد شد که بر این اساس یک واگذاری و مزایده امروز (اول آذرماه) و دیگری فردا (دوم آذرماه) انجام خواهد گرفت. بر این اساس، در مزایده امروز دو بنگاه از طریق فرابورس واگذار خواهند شد.

    مشاور سازمان خصوصی سازی افزود: در مزایده امروز شرکت پالایش نفت کرمانشاه که 60 درصد سهام آن به ارزش پایه 180 میلیارد تومان هنوز در اختیار دولت است، واگذار خواهد شد که متقاضی باید 10 درصد پرداخت اولیه داشته و مابقی را طی اقساط 8 ساله تسویه کند.

    وی تصریح کرد: همچنین پتروشیمی ابن سینای همدان نیز امروز از طریق فرابورس واگذار خواهد شد که بر اساس آن 20 درصد سهم دولت به ارزش پایه 14 میلیارد تومان واگذار می شود و متقاضی باید 10 درصد را در پرداخت اولیه و باقی مانده را طی اقساط 8 ساله بپردازد.

    سبحانی در خصوص برگزاری مزایده های دوم آذرماه سازمان خصوصی سازی نیز گفت: فردا 5 مزایده پتروشیمی دماوند، مقره سازی ایران، عمران و مسکن سازان ایران-گلستان، شرکت پیمانکاری کارهای زیربنایی آب پیماب و شرکت املاک نهکار واگذار خواهد شد.

    این مقام مسئول در سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: در مزایده پتروشیمی دماوند 80 درصد سهم دولت نزدیک 920 میلیارد تومان به صورت 10 درصد پرداخت اولیه و مابقی طی اقساط 10 ساله واگذار می شود. ضمن اینکه در مقره سازی ایران نیز حدود 37 درصد از سهم دولت به قیمت پایه 8 میلیارد تومان باقی مانده که متقاضی 5 درصد اقساط اولیه و مابقی در اقساط 8 ساله را تقبل خواهد کرد.

    به گفته سبحانی: در شرکت عمران و مسکن سازان ایران-گلستان نیز عرضه 16 درصد سهم باقی مانده دولت به قیمت پایه 2 میلیارد تومان و تا 15 درصد پرداخت اولیه به اقساط 5 ساله واگذار خواهد شد، ضمن اینکه در شرکت پیمانکاری کارهای زیربنایی آب پیماب نیز واگذاری به صورت وکالتی انجام خواهد شد و بر این اساس 46.5 درصد سهم دولت با قیمت پایه 39 میلیارد تومان با 25 درصد پرداخت اولیه و مابقی طی اقساط یک ساله صورت خواهد گذیرفت.

    وی خاطرنشان کرد: فردا شرکت املاک نهکار که 4 دارایی در 9 هزار متر مربع زمین به ارزش پایه 14 میلیارد تومان دارد نیز واگذار خواهد شد که متقاضی باید 50 درصد پرداخت اولیه داشته و باقی مانده را طی 3 سال تسویه کند.

    مشاور سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: فرصت ارسال پاکات برای خریداران پایان وقت اداری امروز خواهد بود و فردا مزایده برگزار می شود و این در شرایطی است که با توجه به شرکت های باقی مانده در فهرست واگذاری های سال 95، باید هر چه سریعتر مراحل واگذاری و قیمت گذاری را انجام داده و تا پایان امسال تمامی شرکت های عرضه شوند. اگرچه ممکن است برخی از آنها خریدار نداشته باشند.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به باقی مانده شرکت های فهرست واگذاری، تا پایان امسال تصور می شود که مزایده های بیشتری برگزار کنیم. ضمن اینکه جایگاه های سوخت را نیز تا پایان سال عرضه خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو