عصر بازار

اسفندیار چهاربند

صدور احکام بازنشستگان جدید آموزش و پرورش تا بهمن ماه

عصر اعتبار- رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازنشستگی ۳۹ هزار نفر از فرهنگیان در سال جاری گفت: احکام بازنشستگان بتدریج صادر می‌شود و تمام تشریفات صدور احکام بازنشستگان تا پیش از بهمن ماه به اتمام می‌رسد.

صدور احکام بازنشستگان جدید آموزش و پرورش تا بهمن ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، اسفندیار چهاربند  با اشاره به ساماندهی مناسب نیروی انسانی در آموزش و پرورش  در سال تحصیلی جاری و رد هرگونه مشکل در این زمینه اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی انجام شده است و ثبت آمار دانش آموزان در سامانه "سناد" نیز رو به پایان است.

    وی افزود: بر اساس گزارشات ثبت شده در سامانه سناد تا اواخر آبان ماه اطلاعات مربوط به 13 میلیون و 601 هزار دانش آموز  ثبت شده است که بنا به تفکیک مقاطع آموزشی، بیش از 560 هزار نفر در دوره پیش دبستانی،  بیش از 7 میلیون و632 هزار نفر  در مقطع ابتدایی، بیش از  3 میلیون و 127 هزار نفر در مقطع متوسطه اول و بیش از  2 میلیون و207 هزار در مقطع دوم متوسطه در حال تحصیل هستند و شمار دانش آموزان مدارس استثنایی نیز  بیش از 72 هزار نفر است.

    به گفته رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از  حدود 900 هزار دانش آموز کلاس دهمی 11.9 درصد در رشته ریاضی و فیزیک، 30.61 درصد در رشته علوم تجربی، 23.56 درصد در رشته علوم انسانی و 0.5 درصد در رشته علوم و معارف اسلامی ثبت نام کرده‌اند. همچنین 16.57 درصد دانش آموزان به شاخه کاردانش و 17 درصد به فنی و حرفه‌ای رفته‌اند.

    چهاربند در پاسخ به پرسش دیگری درباره زمان صدور احکام آن دسته از کارکنان آموزش و پرورش که در سال جاری بازنشسته شده‌اند نیز گفت: امسال 39 هزار همکار فرهنگی بازنشسته شده‌اند که احکام آنها بتدریج صادر می شود و تا پیش از بهمن ماه تمام تشریفات صدور احکام بازنشستگان به اتمام می رسد و  مشکلی در دریافت حقوق وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی