عصر بازار

با تایید سهامداران سرمایه بانک اقتصادنوین به ۱۳ هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال رسید

عصر اعتبار- با تایید سهامداران بانک اقتصادنوین، سرمایه این بانک به ۱۳ هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال رسید.

با تایید سهامداران سرمایه بانک اقتصادنوین به ۱۳ هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مجمع عمومی فوق‌العاده این بانک با دستور جلسه افزایش سرمایه پس از اخذ تاییدات لازم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس اوراق بهادار با حضور حدود 91 درصد سهامداران برگزار شد.

    در این مجمع پس از ارایه گزارش مدیرعامل این بانک و پاسخ به سوالات، سهامداران بانک اقتصادنوین با افزایش سرمایه این بانک از 11 هزار و 312 میلیارد ریال به 13 هزار و 131 میلیارد ریال موافقت کردند.
    علی اصغر سفری مدیرعامل بانک اقتصادنوین در گزارشی به سهامداران این بانک با اشاره به اهمیت نقش سرمایه در ارایه خدمات بانکی، گفت: سرمایه مناسب یکی از شرایط لازم برای حفظ سلامت نظام بانکی است و نهادهای نظارتی برای تضمین ثبات و پایداری فعالیت‌ها، همواره بانک‌ها را ملزم به برقراری نسبت مناسبی میان سرمایه و ریسک موجود در دارایی‌های خود می‌نمایند.
    وی سرمایه پایه مناسب را یکی از شروط دستیابی به سلامت نظام بانکی دانست و افزود: در حال حاضر ظرفیت عملیاتی بانک‌ها در حوزه‌های مختلف با شاخص سرمایه پایه تعیین می‌گردد که اساس آن میزان سرمایه ثبتی است، در این راستا افزایش سرمایه بانک اقتصادنوین زمینه افزایش ظرفیت عملیاتی و در ادامه رشد درآمدها و خلق ارزش مطلوب‌تر برای سهامداران را فراهم می‌کند.
    مدیرعامل بانک اقتصادنوین همچنین به شاخص کفایت سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: با افزیش سرمایه، نسبت کفایت سرمایه بانک که از شاخص‌های تعیین کننده در رتبه‌بندی بانک‌ها است، بیش از پیش بهبود خواهد یافت.
    سفری گفت: افزایش ظرفیت جذب سپرده‌ها و اعطای تسهیلات، افزایش سقف سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار، افزایش سقف تحصیل دارایی‌های ثابت، حضور در بازارهای بین‌المللی و افزایش حجم خدمات بانکی از دیگر مزیت‌های افزایش سرمایه بانک خواهد بود که در نهایت منجر به بهبود ساختار مالی، افزایش منابع درآمدی بانک و در نهایت سهامداران می‌گردد.
    بر اساس این گزارش و با تایید سهامداران، سرمایه بانک اقتصادنوین از محل سود انباشته (سود تقسیم نشده) از رقم 11 هزار و 300 میلیارد ریال به 13 هزار و 131 میلیارد ریال رسید.
    پیش از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده بانک اقتصادنوین، مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده این بانک برگزار شد.
    این مجمع پس از اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با دستور جلسه تقسیم سود برگزار و بر اساس پیشنهاد هیات مدیره و موافقت سهامداران بانک اقتصادنوین، مبلغ 21 ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد. همچنین مبلغ یکهزار و 831 میلیارد ریال سود مربوط به عملیات بانکی در سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 بانک اقتصادنوین به افزایش سرمایه این بانک اختصاص یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو