عصر بازار

معاون بانک‌مرکزی آمریکا اعلام کرد؛

ضرب‌آهنک کند اقتصاد آمریکا، چالش «فدرال رزرو»

عصر اعتبار- «فیشر»، معاون فدرال رزرو آمریکا گفت: هم‌اکنون در میان اعضای این بانک، برای تغییر نرخ بهره و چگونگی ایجاد ضرب‌آهنگ در اقتصاد، اختلاف نظر وجود دارد.

ضرب‌آهنک کند اقتصاد آمریکا، چالش «فدرال رزرو»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، «فیشر» معاون فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد، رشد کند اقتصادی این کشور موجب شکل‌گرفتن یک چالش طولانی‌مدت بر سر نرخ سود بانکی شده است.

    وی تصریح کرده که به منظور شکوفایی اقتصاد آمریکا در آینده نزدیک، انتظار می‌رود بانک مرکزی نرخ سود اولیه را افزایش دهد تا خطری که بی‌ثباتی بازارهای مالی را تهدید می‌کند،  به گونه‌ای خنثی شود.

    نکته قابل توجه در مورد مسئله چالش‌برانگیز میزان نرخ سود در آمریکا، کاهش توازن میان نرخ بهره بانکی و رشد کند بهره‌وری در اقتصاد این کشور است؛ به عبارت دیگر افزایش نرخ بهره بانکی می‌تواند به رشد اقتصادی این کشور کمک کند.

    «فیشر» در ادامه گفت: " نرخ سود پایین موجب آسیب‌پذیری بیشتر و ایجاد شوک‌های مضر به بدنه اقتصادی آمریکا می‌شود و می‌توان گفت که نرخ  پایین سود بهره بانکی، نشان‌دهنده علایم ناخوشایند و تیره در افق بلندمدت رشد اقتصادی آمریکا است.

    معاون فدرال رزرو آمریکا خاطرنشان کرد: تحت چنین شرایطی، اعمال سیاست پولی کاهش نرخ بهره بانکی از سوی بانک مرکزی در پاسخ به شرایط اقتصادی حاکم در فضای کسب و کار آمریکا، بعید به نظر می‌رسد.

    «فیشر» تصریح کرد: در حال حاضر در میان اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا،  برای تغییر نرخ بهره و چگونگی ایجاد ضرب‌آهنگ در اقتصاد اختلاف‌نظر وجود دارد.

    وی معتقد است، تلفیقی از زیرساخت‌های ارتقاء یافته در سطح جامعه، تشویق بیشتر برای سرمایه‌گذاری در بخش‌خصوصی و نیز وضع قوانین کارآمدتر، از جمله مواردی هستند که می‌توانند نقش قابل‌توجهی در ارتقاء رشد سریع، افزایش بهره‌وری و استانداردهای زندگی آمریکا داشته باشند.

    فیشر گفت: «رشد ضعیف بهره‌وری موجب می‌شود که حجم سرمایه‌گذاری کاهش و میزان سپرده‌گذاری‌ها افزایش یابد که در نتیجه نرخ بهره بانکی پایین نگه داشته می‌شود.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو