عصر بازار

وزیر تجارت نیوزیلند و هیاتی از ۱۷ شرکت هفته آینده به ایران می آیند

عصر اعتبار- 'تد مک کلی' وزیر تجارت نیوزیلند هفته آینده برای مذاکره با مقام های بلندپایه کشورمان به منظور بررسی راه های توسعه مناسبات در دوران پسابرجام به ایران سفر می کند.

وزیر تجارت نیوزیلند و هیاتی از ۱۷ شرکت هفته آینده به ایران می آیند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، وزیر تجارت نیوزیلند روز سه شنبه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که وی را در سفر به ایران هیاتی از 17 شرکت نیوزیلندی همراهی می کنند.
    وی تصریح کرد: ایران به طور سنتی یک بازار بسیار مهم برای گوشت گوسفند نیوزیلند و لبنیات و کره بوده است.
    وزیر تجارت نیوزیلند با اشاره به اینکه 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران نیز اوایل سال جاری هنگام دیدار از ولینگتون گفت که ایران چشم انداز یک میلیارد دلاری برای همکاری تجاری با نیوزیلند دیده است، تصریح کرد حال این ماموریت نخستین گام مهم به سمت این فرصت هیجان انگیز است.
    حزب کارگر نیوزیلند 'دیوید کلارک' را به عنوان سخنگوی تجاری خود در سفر وزیر تجارت این کشور به ایران تعیین کرده و 'تد مک کلی' را در این سفر همراهی می کند.
    'ابراهیم رحیم پور' معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان بیش از 10 روز پیش در ولینگتون با 'تد مک کلی' وزیر تجارت نیوزیلند دیدار و دو طرف مذاکراتی در مورد توسعه مناسبات انجام دادند.
    وی آمادگی طرف ایرانی و اتاق بازرگانی کشورمان را برای بهره برداری از این سفر در جهت توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی فیمابین اعلام کرد .
    حل مشکل ارتباط بانکی ایران و نیوزیلند و سرمایه گذاری مشترک شرکت های دو کشور از مسائل مطرح در دیدار معاون وزیر خارجه ایران و وزیر تجارت نیوزیلند بود که به نظر می رسد یکی از محورهای مذاکرات در تهران نیز خواهد بود.
    'مک کلی' با تاکید بر اهمیت ایران از نظر اقتصادی، ابراز امیدواری کرده است سفرش به ایران به همراه بخش خصوصی در هفته آینده موجب توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی دو کشور شود و به تنوع در مناسبات اقتصادی بیانجامد.
    میزان تجارت ایران و نیوزیلند که به 90 میلیون دلار در سال 2015 کاهش یافته بود، در حال گذر از 200 میلیون دلار در سال 2016 است.
    براساس آمارهای منتشره، طی ماه جولای 2015 تا جولای 2016 ارزش تجارت دو کشور به 174 میلیون دلار رسیده و همچنان در حال افزایش است.
    ایران یکی از پنج بازار صادراتی نیوزیلند بوده و میزات صادرات این کشور به حدود 300 میلیون دلار در سال هم رسید.
    ارزش تجارت نیوزیلند با ایران در سال 2014 میلادی 163 میلیون دلار بود که سال گذشته تنها به 90 میلیون دلار رسید و با تحریم های تجاری کاهش عمده ای یافت.
    نیوزیلند بهمن ماه سال گذشته پس از اجرای برجام و لغو تحریم های غرب علیه ایران، با به روز کردن قوانین تجارت خود زمینه گسترش مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرد.
    روابط دیپلماتیک میان ایران و نیوزیلند در سال 1353 برقرار شد و نیوزیلند نخستین سفارت خود در خاورمیانه را در سال 1975 در تهران افتتاح کرد.
    'تد مک کلی' وزیر تجارت نیوزیلند هفته آینده علاوه بر ایران به اروپا نیز خواهد رفت تا در تعدادی از برنامه های مربوط به تجارت شرکت کند.
    وی گفت نیوزیلند نیاز به تعامل گسترده تر در فعالیت های مربوط به تجارت در اروپا دارد و این ماموریت یک فرصت ارزشمند برای ترویج کالاها و خدمات نیوزیلند در این بازار پر سود است.
    ارزش تجارت دو جانبه نیوزیلند با ایتالیا، فرانسه و انگلستان در مجموع بیش از 9 میلیارد و 200 میلیون دلار است و 190 میلیون مصرف کننده را پوشش می دهند.
    وزیر تجارت نیوزیلند سفری نیز به ورشو در لهستان خواهد داشت.
    تاریخ دقیق این سفرها اعلام نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو