عصر بازار

دیدار نخست وزیر ارمنستان با رییس کل گمرک ایران

عصر اعتبار- کارن کاراپتیان، نخست وزیر ارمنستان با مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار نخست وزیر ارمنستان با رییس کل گمرک ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، کارن کاراپتیان ضمن استقبال از رییس کل گمرک ایران و هیات همراه گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ارمنستان نه تنها به عنوان کشور دوست بلکه همکاری مهم است و گفتگوی سیاسی بین دو کشور در سطح عالی قرار دارد. به گفته کاراپتیان پتانسیلی برای توسعه و گسترش روابط اقتصادی وجود دارد، همچنین همکاری گمرکی بین دو کشور به توسعه روابط اقتصادی و تجاری کمک خواهد کرد.

    نخست وزیر ارمنستان تأکید کرد: امروز در جلسه دولت به وزارت خانه های مربوطه دستور دادم تا گروه کاری را تشکیل دهند و در زمینه  افزایش صادرات و توسعه و تسهیل تجارت، با طرف ایرانی همکاری نمایند و همچنین با تجار ایرانی دورنمای  تأسیس منطقه اقتصادی آزاد در مناطق هم مرز با ایران را بررسی کنند. به گفته نخست وزیر ارمنستان اینها امکاناتی متقابلا سودمند برای تجار دو کشور است و لازم است در این زمینه تلاش به عمل آید.

    رئیس کل گمرک ایران هم در این دیدار ضمن تبریک به کارن کاراپتیان به مناسبت انتصابش به عنوان نخست وزیر ارمنستان، آرزوی موفقیت نمود. مسعود کرباسیان نتایج مذاکرات با وارتان هاروتیونیان، رئیس کمیته درآمد های دولتی ارمنستان را ارائه کرد و گفت: یک سری هماهنگی هایی به عمل آمده است و یادداشت تفاهم همکاری های گمرکی به امضا رسید. تبادل اطلاعات لازم از طریق الکترونیکی و اطلاع رسانی درباره مقررات گمرکی به شهروندان ارمنستان و ایران، همچنین همکاری و تبادل تجارب بین مناطق آزاد اقتصادی میان دو کشور،  بسیار مهم است و ما در این خصوص تفاهم نامه امضا کردیم.

    کرباسیان گفت: ما می توانیم از طریق منطقه آزاد اقتصادی با اتحادیه اورآسیا نیز همکاری نماییم. ارمنستان در این زمینه به عنوان پل ارتباطی میان ایران و اتحادیه اورآسیا خواهد بود که خواهد توانست به  اجرای برنامه های سرمایه گزاری مشترک کمک نماید.

    کارن کاراپتیان نخست وزیر ارمنستان در پاسخ گفت: ارمنستان آماده است بستری مناسب برای مرتبط ساختن اتحادیه اورآسیا با ایران فراهم نماید. نخست وزیر ارمنستان همچنین از بهسازی شرایط امور گمرکی دو کشور و اقدامات در راستای تسهیلات برای عبور و مرور به دو کشور استقبال کرد.

    در ادامه این دیدار طرفین مسائل مورد علاقه دو طرف در خصوص حمل و نقل و توسعه همکاری در زمینه زیرساخت های ترانزیت را نیز مورد بررسی قرار دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی