عصر بازار

وزیر اقتصاد در مجلس:

به زودی نظام خزانه داری الکترونیک آغاز به کار می‌کند

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: به زودی برای مدیریت مطلوب منابع و امکانات مالی، سامانه خزانه داری الکترونیک آغاز به کار خواهد کرد.

به زودی نظام خزانه داری الکترونیک آغاز به کار می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی طیب‌نیا که در پاسخ به سوال نماینده میاندوآب در خصوص نحوه هزینه کرد منابع ماده 32 قانون اساسی در مجلس سخن می گفت، اظهار کرد: تامین مالی و مدیریت این فضا و ارتقاء جایگاه بازار سرمایه، ‌توجه به تامین مالی خارجی، اصلاح نظام بانکی و بهبود شرایط مالیاتی در این مسیر از برنامه های دولت است.

    وی افزود: براساس قانون وزارت اقتصاد موظف است در مسیر هزینه کرد منابع ماده 32 به عقد قرارداد با دستگاه های بهره بردار براساس همکاری ها و تاییدیه ها از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام کند و طراحی نظام بازپرداخت و مدیریت منابع را بر عهده بگیرد.

    وی افزود: در اولین روز حضور در وزارت اقتصاد اقدام به تدوین سند راهبردی این وزارتخانه در اولویت قرار گرفت و در همین سند موضوع ماده 32 قانون مورد توجه جدی قرار گرفت. اما در این مسیر مشکلاتی وجود دارد،‌ یکی از این مشکلات مساله ضمانتی این ماده است که  همکاری سازمان امور مالیاتی در این حوزه راهگشاست، همچنین بکارگیری نظام خزانه داری الکترونیک نیز در این مسیر یاری رسان ما خواهد بود.

    وزیر اقتصاد در بخش دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه پیگیری مطالبات دولت و اجرای قوانین در این حوزه از اولویت های وزارت اقتصاد است، گفت: در این بخش شرایط متفاوتی نسبت به قبل حصول شده و کارگروهی نیز برای پیگیری ماده 32 تشکیل شده و از این رهگذر منابع حصول شده به خزانه 65 میلیارد تومان تا پایان سال 92 بوده و در سال 93 این رقم به 116 میلیارد تومان رسیده و در سال 94 نیز با افزایش 2.5 برابری نسبت به سال92 این رقم به 160 میلیارد تومان رسید،‌ که البته این میزان منابع کافی نیست اما نسبت به قبل شرایط مطلوب تری را نشان می دهد.

    وی تصریح کرد: دولت در مواجهه با منابع پرداخت شده از محل اعتبارات ماده 32 مشکلات مختلفی دارد. از جمله این که شرکت های دریافت کننده تسهیلات حالت زیان ده دارند و امکان بازپرداخت تسهیلات را ندارند. همچنین فقدان ضمانت اجرایی در این ماده نیز یکی از مشکلات اصلی است. اما دولت با رویکرد مطلوبی در صدد اجرای ماده 32 قانون برنامه است و با همکاری دستگاه های مختلف این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو