عصر بازار

سفیر ایران در اندونزی خواستار شد

توسعه روابط بانکی ایران و اندونزی برای تسهیل روابط اقتصادی

عصر اعتبار- 'ولی الله محمدی نصرآبادی' سفیر ایران در اندونزی روز سه شنبه با تاکید بر اینکه کشورمان در مقایسه با سایر کشورهای خاورمیانه از امنیت کاملی برای تجارت و سرمایه گذاری برخوردار است، خواستار توسعه همکاری های بانکی میان دو کشور برای تسهیل همکاری های اقتصادی شد و آمادگی ایران را برای استقبال از 'جوکو ویدودو' رئیس جمهور اندونزی و هیات اقتصادی همراه اعلام کرد.

توسعه روابط بانکی ایران و اندونزی برای تسهیل روابط اقتصادی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سفیر ایران در اندونزی در نشستی با حضور نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اندونزی، نایب رئیس کمیته ایران در اتاق بازرگانی و تعدادی از نمایندگان نهادها و شرکتهای دولتی و خصوصی در جاکارتا، مزیت های دو کشور را برای توسعه همکاری های دو جانبه تشریح کرد.
    وی با اشاره به برداشته شدن موانع پیش روی تجارت با ایران در دوران پسابرجام، سفرهای متعدد هیات های سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف به ایران را نشانه این مهم دانست.
    بلندپایه ترین دیپلمات ایران در اندونزی به حضور مقامات بلندپایه کشورهای جهان در ایران پس از اجرای برجام و قراردادها و تفاهمنامه های امضاء شده در جریان این سفرها اشاره کرد و خواستار استفاده اندونزی از این فرصت برای تحکیم روابط اقتصادی و تجاری دو کشور شد.
    محمدی در ادامه، اقتصادهای ایران و اندونزی را مکمل یکدیگر دانست و بر ایجاد روابط بانکی دو کشور برای تسهیل فعالیت های اقتصادی دوجانبه تاکید کرد.
    وی گفت که بانک های جمهوری اسلامی ایران تلاش های زیادی برای از سرگیری روابط بانکی انجام داده اند و اندونزی نباید این فرصت را از دست بدهد.
    'رودی رجب' نایب رئیس کمیته ایران در اتاق اندونزی نیز در این نشست اعلام کرد اندونزی قصد دارد یک هیات اقتصادی بزرگ 60 نفره را همراه رئیس جمهوری این کشور روانه تهران کند.
    وی برگزاری همایش مشترک اقتصادی و امضاء تفاهم نامه همکاری بین اتاق های بازرگانی دو کشور را از دیگر برنامه های این سفر ذکر کرد.
    'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی قرار است ماه آینده میلادی در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی - اقتصادی برای توسعه همکاری های دو جانبه به ایران سفر کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو