عصر بازار

پدرام سلطانی مطرح کرد;

بخش خصوصی به چه ارزهایی تجارت می کند؟

عصر اعتبار- نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت : سهم بخش دولتی و شبه دولتی متاسفانه در سرمایه گذاری های مشترک با خارجی ها بالاست و این امکان برای بخش خصوصی به دلیل برخی از تنگناها فراهم نیست .

بخش خصوصی به چه ارزهایی تجارت می کند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از جام جم آنلاین ، پدرام سلطانی در پاسخ این پرسش که در سرمایه گذاری های خارجی مصوب شده سهم بخش خصوصی در مشارکت هاچقدراست؟ اظهار داشت :بخش دولتی و بخش عمومی غیر دولتی و شبه دولتی متاسفانه بازهم در راس جذب این منابع قرار دارند و این امکان برای بخش خصوصی به دلیل برخی از تنگناها فراهم نیست که با این بخش ها رقابت داشته باشد، یکی به آن دلیل است که بخش خصوص توان مالی کافی ندارد و بخشی هم به این دلیل است که شرکت های دولتی و شبه دولتی برای جذب فاینانس ها و سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری می توانند از ضمانت نامه های دولتی برخوردارشوند.

    وی بر این اعتقاد است بخش های دولتی و شبه دولتی در ارتباط بیشتری با سرمایه گذاران بالقوه از طریق وزارتحانه ها و روابط سیاسی که بین دو کشور برقرار است قرار دارند، همچنین در بخش دولتی و شبه دولتی چون مدیران با پول خودشان سرمایه گذاری نمی کنند ریسک پایین تری را ادراک می کنند و فقط تصمیم می گیرند اما بخش خصوصی ازآنجائیکه با پول خودش سرمایه گذاری می کند عملا محاسبات و بررسی هایش بیشتر است .

    سلطانی صحبت های انجام شده درباره ضمانت سرمایه گذاری بخش خصوصی توسط دولت را رد کرد و گفت : اینکه گفته می شود سرمایه گذاری بخش خصوصی هم توسط دولت ضمانت می شود اینطور نیست و بخش خصوصی باید از طریق بانک های تجاری وثایقی را بگذارد تا ضمانت بگیرد ، ضمن آنکه ضمانت های تجاری را نیز بانک مرکزی قبول نمی کند و خیلی از سرمایه گذاران و تامین کننده های مالی به دنبال ضمانت نامه از بانک مرکزی هستند ، بانک مرکزی این ضمانت را برای پروژه های دولتی انجام می دهد اما برای پروژه های بخش خصوصی ضمانتی نمی کند.

    وی در پاسخ به این پرسش که بخش خصوصی آیا مبادلات دلاری از طریق سیستم بانکی دارد گفت : هم اکنون بخش خصوصی مبادلات خود را براساس یورو و سایر ارزهای معتبر مثل فرانک سوئیس، ین ژاپن ، یوان چین و...از طریق سیستم بانکی انجام می دهد اما مبادلات دلاری ندارد اما خارج از سیستم بانکی از طریق صرافی ها با دلار مبادلاتی را انجام می دهد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو