عصر بازار

ایران بهترین مقصد برای سرمایه گذاران خارجی

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: با اجرایی شدن برجام، ایران به عنوان یک اقتصاد نوظهور مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته و بعنوان بهترین مقصد برای آنهاست.

ایران بهترین مقصد برای سرمایه گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، مسعود خوانساری  رئیس اتاق بازرگانی تهران که به اتریش سفر کرده است در جمع مسئولان بخش خصوصی این کشور گفت: امیدوارم این دیدار، بیش از پیش راهگشای احیا و توسعه روابط اقتصادی ٢ کشور باشد.

    وی با اشاره به این که روابط میان ایران و اتریش از حدود 160 سال پیش تا امروز ادامه داشته و همواره با کمترین نوسان در جریان بوده است، افزود: ما از یاد نخواهیم برد که اتریشی‌ها به شایستگی میزبانی برخی از مهمترین جلسات مذاکرات هسته‌ای ایران را برعهده گرفتند.

    خوانساری تصریح کرد: اتریش از معدود کشورهای اروپایی است که در زمان اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه علیه ایران، از پذیرش آن خودداری کرد و روابط تجاری ٢ جانبه خود با ایران را ادامه داد.

    وی با بیان این که در زمینه اقتصادی همکاری خوبی بین ٢ کشور حاکم است که فراتر از مبادلات تجاری به یک همکاری با ابعاد وسیع‌تر در زمینه‌های مختلف انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مشترک تبدیل شده است، اظهار کرد: در کنار روابط سیاسی و اقتصادی، ارتباطات فرهنگی نیز بین ٢ کشور وجود دارد.

    ایران در کانون توجه اروپایی ها

    رئیس اتاق بازرگانی تهران به اهمیت روابط ایران و کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: برای ایران، روابط با کشورهای اروپایی چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ صنعتی همیشه پراهمیت، محکم و گسترده بوده است، به این دلیل که اقتصاد و صنعت ایران و اروپا به نوعی تکمیل کننده هم هستند.

    وی با بیان این که  با اجرایی شدن برجام، ایران به عنوان یک اقتصاد نوظهور مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است، ادامه داد: همچنین ایران به دلیل دارا بودن مزایایی چون منابع فراوان انرژی و معدنی، واقع بودن در شاهراه اصلی ترانزیت خاورمیانه، دسترسی به آب‌های آزاد، ظرفیت بالا در بخش صنعت، معدن و گردشگری و همچنین فراوانی نیروی کار جوان و تحصیلکرده، یکی از بهترین مقاصد سرمایه گذاری تلقی می‌شود.

    خوانساری به ضرورت حل مشکلات بانکی اشاره کرد و افزود: به اذعان آمار و ارقام، اقتصاد ایران پس از یک دوره نسبتا طولانی رکود، اکنون در جهت رشد و توسعه اقتصادی قرار دارد و ورود سرمایه خارجی به کشور از سوی هر کشور دیگری، می‌تواند به مثابه یک فعالیت برد-برد باشد، زیرا رونق اقتصادی به واسطه سرمایه گذاری خارجی شتاب قابل توجهی خواهد گرفت.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: به اعتقاد ما اتریش با همه امکانات و توانایی‌ها و سابقه خوبی که به لحاظ ساختار صنعتی و فنی از سال‌های گذشته در ایران به جای گذاشته است، یکی از کشورهایی است که می‌تواند موقعیت و جایگاه ویژه‌ای در آینده روابط تجاری و اقتصادی ایران داشته باشد و این جایگاه نه تنها در بخش دولتی، بلکه در بخش‌های خصوصی ٢ کشور نیز به وضوح دیده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی