عصر بازار

روحانی:

سفارت اسلوونی در تهران بازگشایی می‌شود

عصر اعتبار- رئیس جمهور از بازگشایی سفارت اسلوونی در تهران خبر داد و گفت: فردا سفارت اسلوونی در تهران بازگشایی می‌شود که به مفهوم اراده قوی دو کشور برای توسعه روابط است.

سفارت اسلوونی در تهران بازگشایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از مراسم امضای اسناد همکاری میان ایران و اسلوونی که ظهر امروز (سه‌شنبه) در مجموعه سعدآباد تهران برگزار شد با اشاره به اینکه امروز سومین دیدار و ملاقات را با رئیس جمهور اسلوونی داشتم، اظهار کرد: در گذشته دو بار در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با رئیس جمهور اسلوونی دیدار داشتم که در هر نوبت ملاقات‌ها برای توسعه مناسبات فیمابین یک گام به پیش برداشته‌ایم.

    وی با اشاره به برگزاری جلسات عمومی و خصوصی با هیأت کشور اسلوونی و صحبت در مورد مسائل دوجانبه، افزود: در این دیدارها پیرامون موضوعات مورد علاقه دوطرف در منطقه و موضوعات بین‌المللی گفت‌وگو کردیم و در بسیاری مسائل نظرات مشترک داشتیم.

    روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای روابط با اتحادیه اروپا اهمیت قائل است، خاطرنشان کرد: در دیدار با رئیس جمهور اسلوونی نیز هم در مسیر استحکام روابط ایران با اتحادیه اروپا و هم توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور گفت‌وگو کردیم.

    روحانی با اشاره به اینکه برخی از مذاکرات در مورد توافق هسته‌ای برجام بوده است، توضیح داد: ایران و اتحادیه اروپا با همه توان به دنبال استحکام این توافق مهم چندجانبه و استفاده از فرصت‌های به وجود آمده در پسابرجام است.

    رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه دو کشور اذعان داشتیم ظرفیت‌های فراوان برای توسعه روابط اقتصادی، سرمایه‌گذاری،‌ فناوری و توسعه تجارت در روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و اسلوونی وجود دارد، تصریح کرد: علاوه بر روابط اقتصادی دو طرف بر توسعه روابط فرهنگی، علمی، فناوری و به خصوص فناوری‌های نو تأکید داشتیم و امروز اسنادی با حضور دو رئیس جمهور در زمینه ICT و نانو امضا شد که نشان می‌دهد دو کشور تصمیم دارند در زمینه روابط فناورانه با هم همکاری بیشتر داشته باشند.

    روحانی با اشاره به اینکه در گفت‌وگوها با رئیس جمهور اسلوونی در مورد معضلات مهم جهانی مثل تروریسم، افراطی‌گری و معضل مهاجرت گفت‌وگو کردیم و بر همکاری‌های بین‌المللی برای رفع این معضلات تأکید داشتیم، گفت: در گفت‌وگوهایمان پیرامون انتخابات اخیر در ایالات متحده آمریکا و تأثیر احتمالی این انتخابات که می‌تواند در روابط بین جهانی و منطقه تاثیر داشته باشد گفت‌وگوهایی داشتیم و در مورد ابعاد این مسأله با یکدیگر همفکری و رایزنی کردیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو