عصر بازار

۱۰ گرانترین خوراکی جهان

عصر اعتبار- خوراکی، خوراکی باشکوه! خوشحال کردن فردی که به غذا خوردن علاقه زیادی دارد کار زیادی نمی‌برد. فقط کافی است برای صبحانه بیگل(نان شیرینی حلقوی)، برای ناهار پیتزا، و بعد به عنوان یک شام سنگین استیک و کمی قارچ، و در کنار آن میوه‌هایی مثل طالبی و هندوانه به او بدهید. با وجود این، اگر پولش را داشته باشید، می‌توانید از نوع فاخر تمام این خوراکی‌ها را استفاده کنید.

۱۰ گرانترین خوراکی جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بازده، حالا در اینجا فهرستی از 10 گرانترین خوراکی جهان به شما ارائه می‌شود.

    گرانترین خوراکی جهان
    10. ماتاکه یا قارچ ماتسوتاکه – 1000 دلار(3700000 تومان)گرانترین خوراکی جهان

    ماتاکه، یا قارچ ماتسوتا گرانترین قارچ دنیا و در واقع در فهرست گرانترین خوراکی جهان است. این یک قارچ مایکوریزای بسیار پر طرفدار است که آن را می‌توان در آسیا، امریکای شمالی و اروپا، به خصوص در ژاپن، چین، کره‌ی جنوبی، ایالات متحده، کانادا، فنلاند و سوئد یافت. محبوب‌ترین نوع آن قارچی است که در حوالی کاج قرمز ژاپنی می‌روید. این قارچ معمولا زیر برگ‌های ریخته‌ی درختان در کف جنگل پنهان می‌شود. در حالی که چیدن آن ساده است، اما پیدا کردنش فوق‌العاده کار دشواری است. برداشت سالانه‌ی آن فقط در ژاپن کمتر از یک هزار تن است.


    9. بیگل هتل وستین– 1000 دلار(3700000 تومان)گرانترین خوراکی جهان

    ممکن است فقط یک بیگل ساده باشد؛ چیزی نه چندان متفاوت از آنچه معمولا برای صبحانه می‌خورید. از طرف دیگر، این ساخته‌ی دست فرانک تویاگ، سرآشپز هتل وستین در نیویورک، شامل مقدار کمی قارچ خوراکی دنبلان سفید، پنیر خامه‌ای و توت گوجی- و ژله‌ی شراب سفید می‌شود که در سینی‌های طلایی سرو می‌شود.

    آنچه قیمت این غذا را به شدت بالا می‌برد قارچ دنبلان است، چون این قارچ ایتالیایی یکی از گرانترین اقلام غذایی در جهان است.


    8. فریتاتای خرچنگ چندین و چند دلاری- 1000 دلار(3700000 تومان)گرانترین خوراکی جهان

    درست کردن املت کار بسیار راحتی است. تمام چیزی که نیاز دارید چند عدد تخم‌مرغ است و هر ماده‌ی دیگری که دوست دارید به عنوان مواد تشکیل دهنده‌ غذا از آنها استفاده کنید. با وجود این، در هتل لو پارکر مریدین نیویورک، رستورانی به نام نورما با اضافه کردن پنجه‌ی خرچنگ و 10 اونس خاویار سوروگا به 6 عدد تخم‌مرغ در این زمینه گام بلندی رو به جلو برداشته است. نتیجه‌ی کار املت هزار دلاری، یا آنطور که این رستوران آن را تبلیغ کرده است، فریتاتای خرچنگ چندین و چند دلاری است. نوع کوچک تر آن تنها 10 درصد خاویار دارد. و چون فقط یک اونس خاویار دارد، این رستوران آن را به قیمت 100 دلار می‌فروشد. نوع کامل فریتاتا فقط 12 بار به فروش رسیده است، در حالی که نوع کوچکتر آن حدود 50 بار در سال سفارش داده می‌شود.


    7. استیک واگیو ریبای رستوران کرفت‌استیک- 2800 دلار(10360000 تومان)گرانترین خوراکی جهان

    گوشت گاو واگیو از آن اقلامی است که به خاطر درصد بالای امگا3 و اسیدهای چرب امگا6 بسیار مورد تقاضا است. استعداد ژنتیکی آن نیز اجازه می‌دهد نسبت قابل قبولی از چربی‌های تک‌سیر نشده تا چربی اشباع شده را در خود داشته باشد.

    بهترین مورد آن گوشت گاو شهر کوبه است، که در استان هیوگوی ژاپن پرورش یافته است. گاوهای پرورش یافته در اینجا با آبجو تغذیه می‌شوند و مرتبا ماساژ داده می‌شوند تا از ترد بودن گوشت آنها اطمینان حاصل شود. یک وعده‌ی کامل واگیو ریبا در رستوران کرفت‌استیک نیویورک زمانی به قیمت بیش از 2800 دلار(10360000تومان) سرو می‌شد. اما، این رستوران درحال‌حاضر تعطیل است و رستوران کولیچیو و پسران جای آن را گرفته است.
    6. کاری گنج دریایی رستوران بمبئی براسیه– 3200 دلار(11840000 تومان)گرانترین خوراکی جهان

    در حالی که جهان موفقیت “میلیونر زاغه نشین“ را جشن می‌گرفت، رستوران بمبئی براسیه تصمیم گرفت یک غذای کاری مناسب برای برندگان برنامه‌ی “کی می‌خواد میلیونر بشه؟” درست کند. خرچنگ دوون داشت؟ بله، تیک بزنید. قارچ دنبلان سفید داشت؟ بله، تیک بزنید. خاویار بلوگا در سینی طلا؟ بله، تیک بزنید. چیزهای دیگری هم بودند مثل خرچنگ اسکاتلندی با روکش طلا، چهار عدد صدف آّبالون، و 4 عدد تخم بلدرچین که حتی با خاویار بیشتری هم پر شده‌ بودند.
    5. پیتزا رویال 007 دومنیکو کرولا- 4200 دلار(15540000 تومان)گرانترین خوراکی جهان

    دومنیکو کرولا سرآشپز اسکاتلندی است که به خاطر کشیدن چهره روی پیتزاهایی که درست می‌کند معروف است. او تصمیم گرفت پیتزا رویال 007 را بسازد، هرچند تولیدکنندگان فیلم جیمزباند در این کار مشارکتی نکردند. این پیتزا یک پای 12 اینچی بود، پر از خرچنگ خوابانده شده در آب زردآلو، خاویار آغشته به شامپاین، سس گوجه، ماهی سالمون دودی اسکاتلندی، پروشیتو، مدالیون(گوشت بریده شده به شکل گرد یا بیضی) گوزن، و سرکه‌ی بالزامیک انگور. و فراتر از همه، براده‌های طلای 24 عیار که آنها را نمی‌توان با خود به خانه برد، اما قابل خوردن هستند.
    4. هندوانه‌ی سیاه دنسوکه- 6100 دلار(22570000تومان)گرانترین خوراکی جهان

    هندوانه‌های سیاه اقلام کمیابی هستند، بخصوص گونه‌ی دنسوکه که فقط در جزیره‌ی هوکایدوی ژاپن می‌روید.

    هر برداشت محصولی عموما فقط چند ده میوه به‌دست می‌دهد. سوای کمیاب بودنش، چه چیزی آن را خاص می‌کند؟ این که: سختی و تردی آن عالی و میزان شیرینی‌اش بی‌نظیر است.

    یک هندوانه‌ی سیاه 7.5 کیلوگرمی زمانی 6100دلار به فروش می‌رسید.
    3. خربزه‌ی پادشاه یوباری- 22.872 دلار(84,626,400 تومان)گرانترین خوراکی جهان

    نه، این‌ها خربزه‌های معمولی نیستند که بتوانید آنها را در سوپرمارکت‌ها پیدا کنید. خربزه‌های پادشاه یوباری با مغز نارنجی رنگ به خاطر تناسب و شیرینی‌شان بسیار باب میل هستند. این اقلام چنان مورد تقاضا هستند که برای خریدشان مزایده به راه انداخته می‌شود. در 2008، بیش از 100 خربزه‌ی یوباری به مزایده گذاشته شد. بهترین آنها نخستین قلمی بود که به حراج گذاشته شد. مرد تاجری که مالک یک مغازه‌ی سوغاتی فروشی و یک رستوران غذاهای دریایی است برای دست یافتن به افتخار به خانه بردن آن میوه‌ی بخصوص یک پیشنهاد حدودا 23000 دلاری داد.
    2. خاویار الماس- 25000 دلار(92,500,000تومان)گرانترین خوراکی جهان

    خاویار الماس یک خوراکی فوق‌العاده کمیاب ایرانی و رتبه دوم در فهرست گرانترین خوراکی جهان است. خاویار به خودی خود گران هست، اما کمیاب بودن این قلم خاویار آن را حتی گران قیمت‌تر هم می‌کند. در واقع، پیدا کردن حتی یک مغازه که این محصول را بفروشد مثل گشتن دنبال سوزن در انبار کاه است. تنها فروشگاهی که به داشتن این قلم جنس معروف است خانه‌ی خاویار و پرونیر واقع در پیکادلی لندن است. این فروشگاه خاویار الماس را به ازای هر کیلو بسته‌بندی می‌کند و آن را در قوطی‌های ساخته شده از طلای 24 عیار قرار می‌دهد. قیمت فروش آن 25000 دلار است. اما اگر فقط بخواهید طعم آن را بچشید، آن وقت می‌توانید قوطی کوچکتری به قیمت 1250دلار بخرید.
    1. ترافل یا قارچ خوراکی دنبلان سفید آلبای ایتالیایی- 160406 دلار(593,502,200 تومان)گرانترین خوراکی جهان

    این خوراکی واقعا گرانترین خوراکی جهان است! ترافل‌ها اقلام گران قیمتی هستند، اما هیچ کدام به ارزشمندی گونه‌ی آلبای سفید ایتالیایی نیستند. کاشت این اقلام سخت شده است، که همین توجیه کننده‌ی قیمت گزاف آن است. یک بار ترافل آلبای سفید بزرگی که حدودا 1.51 کیلوگرم وزن داشت به قیمت بیش از 160000 دلار فروخته شد. یک سرمایه‌گذار هنگ کنگی و همسرش این ترافل را خریدند و به خانه بردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو