عصر بازار

رییس سازمان امور مالیاتی خبر داد؛

میزان صدور برگ مالیات قطعی مودیان رکوردگونه شد

عصر اعتبار- رییس سازمان امور مالیاتی می گوید، تاکنون یک میلیون و ۶۵۰ هزار اظهارنامه برای دریافت مالیات سال ۱۳۹۴ اصناف از سوی مودیان اعلام و یک میلیون برگ مالیات قطعی صادر شده که رکوردی تاریخی است.

میزان صدور برگ مالیات قطعی مودیان رکوردگونه شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «سیدکامل تقوی نژاد» امروز (سه شنبه) در پایان نشست دوجانبه با رییس اتاق اصناف ایران در محل این اتاق اظهار کرد: برای وصول مالیات سال 1394 صنوف مختلف، پیشتر توافق بسیار خوبی با اتاق اصناف به عمل آمد، به طوری که اگر مودیان میزان مالیات سال 1393 خود را برای سال 1394 پرداخت کنند برگ مالیات قطعی برایشان صادر شود.
    وی افزود: با توافق به عمل آمده، تاکنون یک میلیون و 650 هزار اظهارنامه از سوی مودیان مالیاتی اعلام شده و یک میلیون برگ مالیات قطعی صادر شده است.
    تقوی نژاد تصریح کرد: این تعداد برگ مالیات قطعی، رکوردی تاریخی است که در مقایسه با سال گذشته هزار درصد رشد نشان می دهد.
    رییس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: سازمان امور مالیاتی در شرایط فعلی اقتصادی کشور، تصمیم به اعتماد به مودیان گرفته و بر اساس اظهارات آنان مالیات دریافت می کند و این رویکرد تا امروز نتیجه بخش بوده است.
    تقوی نژاد گفت: در روز جاری برای ایجاد زمینه های اجرایی این توافق در سال 1396 و وصول مالیات سال 1395 جلسه هم اندیشی با رییس اتاق اصناف ایران برگزار شد.

    ** پیشنهاد نرخ 3 درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای طلا
    وی در ادامه به تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی دولت اشاره کرد که به دلیل آزمایشی بودن، مرحله احصای ایرادات خود را می گذراند.
    تقوی نژاد تصریح کرد: در این لایحه حذف کالای خاص مطرح نیست، اما ممکن است در نرخ مالیات برخی کالاها تغییراتی صورت بگیرد.
    وی با اشاره به پیشنهاد تعدیل نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا در این لایحه، افزود: پیشنهاد سازمان امور مالیاتی نرخ سه درصدی بجای 9 درصد فعلی مالیات بر ارزش افزوده است، اما باید منتظر ماند و دید تصمیم نهایی چه می شود.
    رییس سازمان امور مالیاتی همچنین، رویکرد نظام مالیاتی را شناسایی منابع جدید درآمدی برشمرد و افزود: براین اساس مقرر شده تا همگام با شرایط اقتصادی کشور با مودیان برخورد شده، فشاری به آنان وارد نشود و با تکمیل نظام جامع مالیاتی و اخذ اطلاعات واقعی مودیان، مالیات دریافت شود.

    ** صندوق های مکانیزه فروش
    تقوی نژاد در پاسخ به ایرنا درباره صندوق های مکانیزه فروش، گفت: این موضوع در لایحه ای از طرف دولت به مجلس تقدیم شد، کلیات آن در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسید و به زودی بررسی می شود.
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: همزمان، سازمان امور مالیاتی به تهیه استانداردهای سخت افزاری و نرم افزاری این موضوع پرداخته و شرکتی را برای تعیین و تدوین استانداردها تا 6 ماه آینده مشخص کرده است.
    تقوی نژاد با بیان اینکه تاکنون هیچ توافقی در این زمینه انجام نشده است، تاکید کرد: تا زمانی که قانون و استانداردهای لازم به تصویب نرسد، هیچ اقدام شتابزده ای انجام نخواهد شد.
    رییس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: ردیف اعتباری برای تحقق صندوق های مکانیزه فروش در قانون پیش بینی شده و قرار است از محل درآمدها تامین شود؛ اما منوط به تصوب آن در مجلس شورای اسلامی است.
    پیشتر محمدرضا ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارکرده بود، شفافیت اطلاعاتی بخش های مختلف کشور با اجرای طرح جامع مالیاتی میسر می شود و با اجرای این طرح، سازمان امور مالیاتی به نقطه ثقل اطلاعات اقتصادی کشور بدل خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو