عصر بازار

یک چهارم اعتبار مورد نیاز بیمه قالیباف ها در کشور اختصاص یافت

عصر اعتبار- قائم مقام مرکز ملی فرش ایران گفت: یک چهارم اعتبار مورد نیاز بیمه قالیباف ها، امسال در کشور اختصاص یافته که این امر مشکلات زیادی را در این خصوص ایجاد کرده است.

یک چهارم اعتبار مورد نیاز بیمه قالیباف ها در کشور اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ابراهیم عزیزی روز سه شنبه در جلسه بررسی وضع بیمه فعالان صنعت فرش در آذربایجان غربی افزود: برای بیمه شدن همه قالیباف ها 17 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار لازم داریم که از این میزان چهار میلیارد و 400 میلیون ریال اختصاص یافته است.
    وی اضافه کرد: ما مجبور به سهمیه بندی هستیم و نظرات استان های مختلف به ویژه آذربایجان غربی را در این سهمیه بندی در نظر می گیریم.
    قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: رونق قالیبافی از مهمترین عوامل تثبیت اشتغال و جمعیت در مناطق محروم و مرزنشین استان است و مسئولان هم باید در راستای بهبود وضعیت فعالان این بخش حرکت کنند.
    وی ادامه داد: مسئولان در بخش های مختلف وظیفه دارند در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تلاش کنند که در این راستا، حمایت از قالیباف ها یکی از مولفه های موثر است.
    وی اضافه کرد: حمایت از صنعت فرش می تواند در حفظ اشتغال مردم مرزنشین، تثبیت جمعیت، توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد زمینه توسعه اقتصادی در بخش های مرتبط تاثیر زیادی داشته باشد.
    وی اظهار کرد: یکی از مهمترین دل گرمی های قالیباف ها، بیمه تامین اجتماعی آنهاست که می تواند درآمد آینده آنان را تامین کند و به عنوان عامل اساسی در ادامه فعالیت حرفه ای قالی بافی آنان نقش آفرین باشد.
    استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از کاهش سهمیه استان در تعداد افراد بیمه شده قالی بافی گفت: به خاطر کاهش اعتبار بیمه قالیباف ها در کشور، سهمیه استان به 12 هزار نفر رسیده که این رقم باید دست کم 17 هزار و 500 نفر می شد.
    سعادت افزود: ما انتظار داریم این تعداد در برنامه ریزی های آینده نهادهای مرتبط، جبران شود.
    آذربایجان غربی از جمله استان های فعال در حوزه قالیبافی کشور به شمار می رود که دهها هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی