عصر بازار

سفیر ایتالیا :

توسعه روابط بانکی ایران و ایتالیا به زمان بیشتر نیاز دارد

عصر اعتبار- سفیر ایتالیا در ایران در خصوص مشکلات بانکی این کشور با ایران گفت: برای تحقق این امر نیاز به زمان بیشتری داریم هرچند تفاهماتی میان مسئولین بانک مرکزی ایران و ایتالیا منعقد شده است.

توسعه روابط بانکی ایران و ایتالیا به زمان بیشتر نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مائورو کنچاتوری اظهار کرد: موقعیت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی ایران و ایتالیا در شرایط بعد از توافق 1+5 ایجاد شده و هیئت‌های اقتصادی به ایران می‌آیند.

    وی در خصوص حضور شرکتهای ایتالیایی در بازار ایران گفت: بازار ایران برای شرکتهای ایتالیایی وضعیت غیرمنتظره‌ای داشت و تمایل به مشارکت با بخش خصوصی ایران دارد.

    کنچاتوری با اشاره به اینکه دو کشور ایران و ایتالیا شباهتهای زیادی با یکدیگر در خصوص زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی دارند، گفت: با در نظر گرفتن این اشتراکات و زمینه‌های فعالیتهای مشترک می‌توان فعالیتهای اقتصادی با یکدیگر انجام داد.

    کنچاتوری در خصوص مشکلات ارتباط بانکی ایران و با ایتالیا گفت: در این خصوص باید قدم به قدم حرکت و تلاش کنیم تا استانداردهای خود را به یکدیگر برسانیم.

    کنچاتوری تاکید کرد: اخیرا ملاقاتی میان مسئولین بانک مرکزی ایران و ایتالیا، همچنین تفاهمی میان طیب‌نیا وزیر اقتصاد ایران و همتای ایتالیایی وی منعقد شده است و حرکت رو به جلو است.

    وی با اذعان به اینکه هنوز روابط بانکی ایران و ایتالیا به شکل مناسبی شروع نشده است گفت: باید اذعان داشت که از هدف خود دور نیستیم اما برای توسعه روابط اقتصادی و برقراری ارتباط بانکی نیاز به زمان بیشتر داریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی