عصر بازار

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

مودی‌مداری در دایره اصلی خدمات نظام مالیاتی قرار دارد

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست شورای هماهنگی مدیران شهر و استان تهران گفت: مودی مداری در دایره اصلی خدمات نظام مالیاتی قرار دارد.

مودی‌مداری در دایره اصلی خدمات نظام مالیاتی قرار دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سید کامل تقوی نژاد، در شورای هماهنگی مدیران که با حضور مدیران ستادی و همچنین مدیران، معاونین و ممیزین کل ادارات کل امور مالیاتی شهر و استان تهران برگزار شد، بر ضرورت اجرای طرح جامع مالیاتی تا پایان سال جاری تاکید کرد. وی اجرای طرح جامع مالیاتی را اولویت نخست اقدام و عمل سازمان در سال 95 عنوان کرد و گفت: این طرح بزرگترین طرح اقتصادی کشور است و با اجرای آن اقتصاد کشور به سمت شفافیت سوق خواهد یافت.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تقدیر و تشکر از تلاش مدیران و کارکنان سازمان در نیمه نخست امسال و با اشاره به جنبه های مادی و معنوی تلاش این مجموعه خدوم که با وصول مالیات، گام مهمی در جهت پیشرفت و توسعه کشور بر‏می دارند، گفت: مدیران و کارکنان سازمان باید از دریچه مسئولیت اجتماعی و معنویت به کار و خدمت در نظام مالیاتی نگاه کنند و بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور منوط به میزان کار و تلاش همکاران این سازمان است.

    تقوی نژاد با ذکر این مطلب که قشر عظیمی از مردم مخاطب نظام مالیاتی هستند، خواستار احترام به مردم، رفع مشکلات آنان و تعامل و توافق با مودیان برای وصول عادلانه مالیات شد.

    وی با تاکید بر استفاده حداکثری مدیران کل و ممیزین کل از اختیارات موضوع مواد 238 قانون مالیات های مستقیم و 29 قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تفویض اختیار بخشودگی جرایم قابل بخشش قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تا پایان سال 96 اظهار داشت: مدیران صف به نحو شایسته ای از این اختیارات به منظور تفاهم و تعامل با مودیان استفاده کنند.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با تاکید بر مدیریت مبتنی بر مشارکت جمعی خاطر نشان کرد: با مشارکت جمعی مدیران و کارکنان سازمان، تصمیم گیری ها، برنامه ها و استراتژی های سازمان به نحو موثرتری عملیاتی خواهند شد.

    وی با اشاره به پیش بینی درآمدهای مالیاتی سال جاری عنوان داشت: امسال رقم پیش بینی شده درآمدهای مالیاتی در بودجه 87 هزار میلیارد تومان است که در شش ماهه نخست امسال، با تلاش همکاران روند وصول مالیات به شکل مطلوبی بود که در نیمه دوم سال نیز این روند باید تداوم یابد.

    وی نیروی انسانی سازمان را مهمترین سرمایه سازمان توصیف کرد و گفت: مدیران و کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور به دلیل مسئولیت های سنگینی که بر دوش دارند، جزو سرمایه های ارزنده نظام اداری و اقتصادی کشور محسوب می شوند.

    وی مقوله اخلاق در نظام مالیاتی را بسیار مهم برشمرد و گفت: جوهره اصلی انسانیت، تمسک به حصول اخلاق است و اگر هر یک از مدیران و کارکنان نظام مالیاتی، جنبه معنوی کار خویش را بشناسد، مسئولیت خود را هم از جنبه انسانی و هم از جنبه اخلاقی به بهترین شکل ایفا خواهد کرد.

    تقوی نژاد از سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان یک سازمان پاک نهاد با کارکنانی شرافتمند و سالم یاد کرد و گفت: ما باید تلاش کنیم جایگاه نظام مالیاتی را در نزد افکار عمومی ارتقا دهیم و این کار با ارتقای سلامت نظام اداری، اخلاق مداری، مودی مداری و مبارزه جدی با فساد و تخلفات اداری امکان پذیر است.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مالیات را هم حق بیت المال و هم حق مردم عنوان کرد و گفت: ما حق نداریم در امر وصول مالیات که به بیت المال و مردم تعلق دارد کوتاهی کنیم و در امر وصول مالیات که از جنس عدالت نیز هست، نباید مرتکب ظلم یا بی عدالتی در حق مردم شویم.

    وی اضافه کرد: عده ای می گویند که در زمان رکود نباید از مردم مالیات گرفت که در پاسخ به این عده باید گفت مالیات براساس سود و زیان از مودیان اخذ می شود و نه براساس ادعا و حدس و گمان، لذا اسناد و مدارک صحیح و اصولی مربوط به فعالیت اقتصادی افراد مبنای تشخیص درآمد آنان می باشد و از سوی دیگر نیز ما قصد نداریم به هر بهانه و دلیلی از مردم مالیات بگیریم و وضعیت اقتصادی مردم را در نظر می گیریم.

    وی در ادامه بر اهمیت آموزش در پیشبرد طرح ها و برنامه های سازمان تاکید و خاطر نشان کرد: آموزش هم از بعد دوره های کوتاه مدت و هم از بعد دوره های بلندمدت می باید مورد بازنگری قرار گیرد و بایستی به سمتی حرکت کنیم که دوره های آموزشی دارای اثربخشی و کارآیی در اجرای وظایف کاری همکاران باشد.

    گفتنی است؛ در پایان این نشست، از 10 تن از روسای امور حسابرسی مالیاتی معاونت مالیات های مستقیم و معاونت مالیات بر ارزش افزوده که موفق به ثبت بالاترین آمار توافق با مودیان در سال جاری شده بودند، تقدیر بعمل آمد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی