عصر بازار

ارائه گزینه‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران در خوزستان

عصر اعتبار- نماینده دشت آزادگان و هویزه گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند در حوزه‌های مختلفی در استان خوزستان سرمایه‌گذاری کنند. ما انتظار داریم سرمایه‌گذاری دولتی، خصوصی و خارجی به این استان هدایت شود.

ارائه گزینه‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران در خوزستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، قاسم ساعدی، نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در خصوص «نخستین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان» با تأکید بر شرایط ویژه این استان برای سرمایه‌گذاری گفت: خوزستان ازنظر شرایط آب و هوایی، استراتژیک و جغرافیایی بسیار مطلوب است. درواقع خوزستان شاهرگ حیات اقتصادی کشور است و چیزی حدود 80 درصد انرژی موردنیاز کشور از خوزستان تأمین می‌شود. خوزستان حتی ازنظر کشاورزی یک قطب محسوب می‌شود.

    ساعدی بابیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار ویژه‌ای در خوزستان وجود دارد، گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند در حوزه‌های مختلفی در این استان سرمایه‌گذاری کنند. ما انتظار داریم سرمایه‌گذاری دولتی، خصوصی و خارجی به این استان هدایت شود. وجب‌به‌وجب خاک خوزستان حکم طلا را دارد. نفت، گاز، کشاورزی، آب و نیروگاه‌ها همه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان هستند.  این استان حتی ازنظر گردشگری نیز بسیار ویژه است و اماکن تاریخی و جذابیت‌های طبیعی بسیاری برای گردشگران دارد. ارتباطی که خوزستان با سایر کشورهای همسایه دارد درواقع منفذهای اقتصادی کشور است. وجود بازارچه‌های مرزی مانند چزابه، شلمچه و منطقه آزاد تجاری آبادان، خرمشهر و بندر امام همگی جذابیت‌های فراوان این استان برای سرمایه‌گذاران است که باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد.»

    وی ادامه داد: معمولاً سرمایه‌گذاران معیارها و شاخص‌هایی را برای سرمایه‌گذاری تعریف می‌کنند. مانند شبکه‌های ارتباطی که مقدمه هر نوع توسعه و سرمایه‌گذاری است و خوزستان تمامی زیرساخت‌های لازم ارتباطی اعم از زمینی، دریایی و هوایی را دارد. از دیگر شاخص‌ها امنیت است. امروزه در نقطه صفر مرزی در خوزستان به‌جرئت می‌توان گفت بالاترین ضریب امنیت در کشور حاکم است و باوجود مردم و مرزبانان وفادار این مهم تأمین‌شده است.

    ساعدی نیروی انسانی و به‌ویژه نیروی انسانی ماهر و منابع طبیعی است را از دیگر شاخص‌های موردتوجه سرمایه‌گذاران دانسته و گفت: منابع طبیعی موردنیاز یک صنعت که موردتوجه سرمایه‌گذاران نیز قرار دارد، از مؤلفه های اصلی محسوب می‌شود. خوزستان با دارا بودن نیروی انسانی متخصص در همه زمینه‌ها و منابع طبیعی  فرصتی بزرگ برای سرمایه گذاران است.

    نماینده دشت آزادگان و هویزه ادامه داد: دشت آزادگان و هویزه که در جنوب غرب استان خوزستان قرارگرفته است، منطقه‌ای بکر و دست‌نخورده است و امروز باوجود بازارچه اقتصادی چزابه یکی از منافذ اقتصادی کشور بوده که بیشترین ارز را برای کشور جذب کرده است. از سویی بزرگ‌ترین میدان نفتی کشور میدان نفتی آزادگان بوده که سومین میدان نفتی جهان است. وجود نفت و گاز از یک سو و هورالعظیم به‌عنوان یک منطقه گردشگری از دیگر فرصت‌های آزادگان است. صیفی جاتی که در دشت آزادگان کشت می‌شود در سطح کشور بی‌نظیر است.

    ساعدی با تأکید بر اینکه به‌عنوان نماینده دشت آزادگان و هویزه از همه سرمایه‌گذاران، دولتی، خصوصی و خارجی دعوت به همکاری می‌کند، گفت: ما آنچه در توان داریم در جهت همکاری با سرمایه‌گذاران انجام داده و گزینه‌های تشویقی نیز در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

    لازم به ذکر است نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان که از محورهای اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود از 4 الی 7 آذر در اهواز و برای نخستین بار در خوزستان برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی