عصر بازار

روزانه ۱۰۰ میلیون تراکنش بانکی در ایران صورت می گیرد

عصر اعتبار- رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: جمهوری اسلامی امروز دارای حجم بالای مبادلات الکترونیکی در قالب نظام بانکی کشور است و روزانه به میزان حدود ۱۰۰ میلیون تراکنش‌های بانکی در سطح کشور صورت می گیرد که از جمعیت کشور بیشتر است.

روزانه ۱۰۰ میلیون تراکنش بانکی در ایران صورت می گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی دیواندری در بازدید « خلیل صدیق » رییس کل بانک مرکزی افغانستان از پژوهشکده مزبور افزود: این مجموعه فعالیت پژوهشی را برای بانک مرکزی ایران به مورد اجرا می گذارد.
    براساس این گزارش رییس ‌کل بانک مرکزی افغانستان اضافه کرد: بانک مرکزی افغانستان در بخش امور پژوهشی و تحلیل فعال است به‌ نحوی ‌که ماهانه گزارش‌های دقیقی در خصوص فعالیت‌های اقتصادی تهیه می کند.
    صدیق گفت: افغانستان از نظر امنیت و ثبات در سطح پایین قرار دارد و امکان ارایه خدمات بانکی در برخی از نقاط افغانستان وجود ندارد، اما در حال ارتقای این وضعیت است.
    *********
    اعطای 11.7 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بنگاه ها کوچک ومتوسط
    مدیرعامل بانک تجارت اعلام کرد: براساس اجرای طرح رونق اقتصادی و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه مبلغ 11 هزار و 775 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
    محمد ابراهیم مقدم نوده گفت: برنامه این بانک بر حمایت از بنگاه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد است و در این ارتباط بیش از یکهزار و 246 درخواست مورد رسیدگی قرار گرفت.
    وی افزود: آمار مقایسه‌ای میان بانک‌های کشور نشان می دهد، از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، پرداختی کل سیستم بانکی به واحدهای معرفی شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبلغ 38 هزار و 264 میلیارد ریال بوده که از این مبلغ چهار هزار و 51 میلیارد ریال معادل بیش از 10 درصد آن توسط بانک تجارت پرداخت شد.
    به گفته این مقام مسئول بانکی، تعداد تسهیلات پرداختی مستقیم سیستم بانکی به بنگاه‌های کوچک و متوسط پنج هزار و 561 مورد بوده که سهم بانک تجارت از این تعداد 867 مورد( بیش از 15 درصد) به ثبت رسید.
    *********
    بانک ملی ایران اعلام کرد: امسال در دوره هشت ماهه گذشته تعداد 305 هزار کارت اعتباری از سوی این بانک صادر شده که از این رقم 200 هزار کارت برنزی ( 100میلیون ریالی)، 23 هزار کارت اعتباری نقره‌ای ( 300 میلیون ریالی) و 10 هزار کارت اعتباری طلایی ( 500 میلیون ریالی) به همراه 72 هزار کارت اعتباری خرید کالای ایرانی صادر شد.
    بانک یادشده در بین 35 بانک دولتی و خصوصی کشور، به میزان 20.92 درصد از کارت های بانکی تراکنش‌دار با حداقل یک تراکنش را در اختیار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو