عصر بازار

تصویب جزئیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری

عصر اعتبار- طبق تبصره ۶ این قانون؛ رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین‌شهری و درون شهری، راهداران و رانندگان وزارت راه وشهرسازی در جاده‌های کشور و تاکسی‌های خطی و آزاد و آژانس‌های درون شهری مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور هستند.

تصویب جزئیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری ملت، عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب جزئیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و همچنین تغییر عنوان این طرح به قانون بیمه اجتماعی رانندگان خبر داد.

    روح الله بابایی صالح عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح دستور کار امروز ( سه شنبه، 2 آذرماه ) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری خبر داد و یادآور شد: کلیات  طرح مذکور در جلسات گذشته کمیسیون تصویب و در نشست امروز جزئیات آن تصویب شد.

    نماینده مردم بوئین زهرا درمجلس شورای اسلامی از تغییر عنوان طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری به قانون بیمه اجتماعی رانندگان خبر داد و  گفت: همچنین تبصره 6 سابق به ماده واحده قانون الحاق و تبصره 6 به تبصره 7 تغییر یافت.

    وی ادامه داد: طبق تبصره 6 این قانون؛ رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین‌شهری و درون شهری، راهداران و رانندگان وزارت راه وشهرسازی در جاده‌های کشور و تاکسی‌های خطی و آزاد و آژانس‌های درون شهری مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور هستند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: بر اساس قانون مذکور مشمولان مکلف به پرداخت سهم کارفرماها به صورت نقد و اقساط می باشند که با پرداخت 4 درصد مابه التفاوت به جای کارفرما در پرداخت حق بیمه در زمره بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور قرار می گیرند.

    بابایی صالح از تصویب لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در نشست مشترک کمیسیون اجتماعی با کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی و برنامه، بودجه و محاسبات خبر داد و گفت: طبق ماده 141 آیین نامه داخلی مجلس این لایحه در جلسه مشترک کمیسیون اجتماعی با کمیسیون های مذکور بررسی و تصویب شد از این رو این قانون از تاریخ تصویب یک سال تمدید شد.

    نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی همچنین از تصویب طرح استفساریه دریافت چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور از واگذارنده کار به پیمانکار در نشست امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: مقرر شد حق بیمه به صورت نقد یا اقساط پرداخت شود.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس منابع انسانی نیروی انتظامی، معاونت حقوقی نیروی انتظامی، معاونت امنیتی وزارت کشور، کارشناس مرکز پژوهش های مجلس و همچنین نمایندگانی از کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی و همچنین برنامه، بودجه و محاسبات در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو