عصر بازار

متهمان را شناسایی کنید؛

جزییات دستگیری برادران جیب بر پایتخت

عصر اعتبار- پلیس آگاهی تهران با دستگیری ۲ برادر که در ایستگاه های اتوبوس و مترو اقدام به جیب بری می کردند، از مالباختگان خواست هر دو متهم را شناسایی کنند.

جزییات دستگیری برادران جیب بر پایتخت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، 23 آبان ماموران تجسس کلانتری 106 نامجو در محدوده ایستگاه اتوبوس دروازه دولت، در شلوغی جمعیت داخل ایستگاه به حرکات دو جوان مشکوک و آنها را تحت نظر قرار دادند. این دو جوان به بهانه سوار شدن به اتوبوس، خودشان را به یکی از مسافران چسبانده و در یک لحظه اقدام به سرقت محتویات جیب وی کرده و بدون سوار شدن به اتوبوس از داخل ایستگاه خارج شدند.

    ماموران با تعقیب این دو، زمانی که آنها قصد ورود به داخل مترو دروازه دولت را داشتند، هر دو نفرشان را دستگیر و در همان بازرسی بدنی اولیه موفق به کشف چندین دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه از آنها شدند.

    با انتقال متهمان به کلانتری 106 نامجو و اعتراف صریح به سرقت به شیوه جیب بری، پرونده مقدماتی تشکیل شد.

    با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره هفدهم با شناسایی صاحبان گوشی های تلفن همراه کشف شده موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که گوشی های تلفن همراه آنها، در همان روز دستگیری متهمان سرقت شده بود.

    یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره هفدهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت: صبح گوشی تلفن همراهم در خیابان انقلاب – محدوده پل  چوبی سرقت شده است.

    مالباخته ای دیگر نیز پس از شناسایی یکی از متهمان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 8 صبح در ایستگاه اتوبوس میدان ولی عصر، هنگام پیاده شدن از اتوبوس بی آر تی متوجه هل دادن خود توسط یکی از این دو نفر شدم اما در آن لحظه اصلا فکر نمی کردم که گوشی تلفن همراهم سرقت شده باشد. پس از پیاده شدن از اتوبوس، قصد تماس با گوشی تلفن همراه خود را داشتم که متوجه سرقت گوشی تلفن همراه خود شدم. در ادامه، در ساعت 12:00 همان روز از سوی پلیس با بنده تماس گرفتند و اعلام شد که گوشی تلفن همراهم کشف و سارقان نیز دستگیر شدند.

    سوابق متعدد کیفری در پرونده دو برادر

    با بررسی سوابق دو متهم که با هم برادر هم هستند به نام های علیرضا 35 ساله و صابر 30ساله، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که هر دو نفر آنها از مجرمان سابقه دار بویژه در زمینه جیب بری هستند که بارها توسط شعبات مختلف قضایی: شعبه اول اجرای احکام دادسرای ناحیه 10 تهران، شعبه 1169 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران، شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران، شعبه 13 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 6 تهران، شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 11 تهران، شعبه سوم اجرای احکام دادسرای ناحیه 10 تهران، شعبه 1162 دادگاه کیفری مجتمع قضایی قدس تهران و شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران برای آنها قرار قانونی و تعزیز صادر اما با این وجود پس از آزادی از زندان، ارتکاب جرایم خود به شیوه جیب بری را از سر گرفتند. علیرضا و صابر که بیش از 15 سال به مصرف موادمخدر هروئین و شیشه نیز اعتیاد دارند، در ادامه تحقیقات به دهها فقره سرقت به شیوه جیب بری از اوایل سال جاری در خطوط بی آر تی اعتراف و انگیزه خود را نیز تأمین هزینه موادمخدر عنوان کردند.

    سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده، شناسایی ده ها مالباخته، اعتراف صریح متهمان به دها فقره جیب بری و به برای  شناسایی جرایم ارتکابی متهمان بویژه شناسایی سایر شاکیان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی بازپرس پرونده صادر شده است. لذا از کلیه کسانس که که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی