عصر بازار

امتیاز بودجه ۹۶ برای مشمولان غائب

قانون خرید جریمه سربازی تمدید شد

عصر اعتبار- در جریان اما و اگرها برای تداوم اجرای قانون خرید جریمه سربازی مشمولان غائب در سال آِینده، آخرین اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که با تصویب هیات دولت تبصره مربوطه در لایحه بودجه ۱۳۹۶ نیز گنجانده شد و غائبان می توانند برای معافیت اقدام کنند.

قانون خرید جریمه سربازی تمدید شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در سال گذشته و همچنین سال جاری، تبصره‌ای به بودجه آمد که شرایطی را برای مشمولان غایب فراهم آورده و در راستای اجرای آن تعداد زیادی از غایبان می‌توانستند بر اساس مفاد آن نسبت به پرداخت جریمه اقدام کرده و کارت معافیت دریافت کنند.   بعد از اجرای این قانون در سال 1394، اجرای آن در سال جاری نیز در چند مرحله مورد بحث قرار گرفت، ولی در نهایت تبصره مربوطه با لایحه بودجه سال جاری به مجلس رفت، مصوب  و در قالب تبصره (11) قانون بودجه امسال به اجرا در آمد.

    اما در شرایطی که برای تمدید این قانون در بودجه سال آینده نیز گاها اظهارات متناقضی مطرح بود، بر اساس آنچه که منابع مطلع به ایسنا خبر داده‌اند در جریان بررسی و تصویب تبصره‌ها و احکام لایحه بودجه 1396، بار دیگر با تاکید وزیر دفاع و البته تایید وتصویب هیات دولت، تبصره سال گذشته بار دیگر در لایحه قرار گرفته است و برای تصویب به مجلس خواهد رفت.

    این در حالی است که تبصره مربوط به شرایط معافیت مشمولان غایب در سال آینده تفاوتی با آنچه در سال جاری اجرا شد نداشته و چارچوب کلی آن تکرار شده است.

    بر اساس قانون بودجه 1395، دولت می‌تواند کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت‌سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت از 10 تا 50 میلیون تومان به‌صورت نقد و اقساط تا پایان سال معاف کند که برای سال آینده نیز کلیت آن ظاهرا قابل اجراست، مگر اینکه در مورد قسطی پرداخت‌ها تغییری ایجاد شود.

    همچنین پایه جریمه برای مشمولان با بیش از هشت سال غیبت با تحصیلات زیردپیلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون، فوق دیپلم 20 میلیون، لیسانس 25 میلیون، فوق لیسانس 30 میلیون، دکترای غیرپزشکی 35 میلیون، دکترای پزشکی 40 میلیون و پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان خواهد بود.

    بنابر تبصره (11) لایحه بودجه به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال 10 درصد به مبلغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه یکسال محسوب خواهد شد. همچنین برای مشمولان متاهل پنج درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند پنج درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو