عصر بازار

توصیه صندوق بین الملللی پول؛

شواری همکاری خلیج فارس مالیات را افزایش دهد

عصر اعتبار- صندوق بین المللی پول در توصیه ای به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهان اخذ مالیات بیشتر از شرکت‌های داخلی و خارجی شد.

شواری همکاری خلیج فارس مالیات را افزایش دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، صندوق بین المللی پول اعلام کرد، کشورهای عضو شواری همکاری خلیج فارس در سال آینده میلادی برای تقویت درآمد غیر نفتی خود باید به مسئله اخذ مالیات از شرکت‌ها توجه بیشتری کنند.

    در همین حال این نهاد بین المللی پیشنهاد داده که کشورهای عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، قطر، بحرین و عمان در اخذ مالیات شرکت‌ها بازنگری کرده و با گرفتن 10 تا 15 درصد مالیات به درآمدهای غیر نفتی خود کمک قابل توجهی کنند.

    همچنین در بسیاری از کشورهای عربی، سهم بیشتر مالیات برای شرکت های خارجی و آن هم تا سقف 20 درصد اعمال می شود و در این میان تنها عمان در اخذ مالیات از شرکت ها نسبت به سایر کشورهای عربی پیشتاز است.

    مسئولین صندوق بین المللی پول بر این باور هستند که با گسترش فرهنگ مالیات در میان شرکت های غیر خارجی و همچنین اعمال اصلاحات پولی تا سال 2018میلادی، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می‌توانند کاهش درآمدهای نفتی خود را به دلیل ناپایدار بودن اقتصاد جهانی تا حدود بسیار زیادی اداره کنند.

    صندوق بین المللی پول اعلام کرد، از زمانی که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با استحکام بخشیدن به استراتژی‌های پولی به تنوع بخشیدن درآمد بودجه‌ای خود روی آورده‌اند، رفتن به سمت اخذ مالیات از شرکت‌ها می‌تواند یک راه حل اساسی برای آنها محسوب شود.

    همچنین به کارگیری یک سیستم کارآمد اخذ مالیات از شرکت‌ها، درآمدهای غیر نفتی این کشورها را افزایش می‌دهد و سهم قابل توجهی در بودجه آنها خواهد داشت.

    مسئولین صندوق بین المللی پول بر این باور هستند که اخذ مالیات از شرکت ها در کشورهای عربی باید بین 10 تا 15 درصد باشد تا سهم خود را در بودجه نشان دهد و رقم کمتر از آن ناچیز به شمار خواهد آمد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی