عصر بازار

دلار آزاد ۴۰ تومان گران‌تر شد

عصر اعتبار- نوسانات بازار ارز در یک هفته اخیر در بیشتر ارزها از جمله دلار، یورو و پوند در بیشتر روزها در جهت افزایش حرکت کرد؛ به طوری که دلار حدود ۴۰ تومان و یورو حدود ۹۰ تومان با نوسان قیمت همراه شد.

دلار آزاد ۴۰ تومان گران‌تر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، به طور کلی بازار ارز در هفته گذشته در نرخ‌های خود با روند صعودی مواجه بود. دلار آمریکا در هفته گذشته با روند صعودی همراه شد و در بیشتر روزهای هفته قبل بالاتر از 3700 تومان ایستاد.

    این نوع ارز در ابتدای هفته گذشته با نرخ 3702 تومان روند خود را آغاز کرد. در ادامه، قیمت دلار با حرکت کاهشی همراه شد و به 3680 تومان رسید. اما در ادامه هفته، بار دیگر حرکت معکوس پیدا کرد و به 3708 تومان رسید و تا انتهای هفته این روند صعودی ادامه داشت و در روز پنجشنبه دلار روی 3743 تومان ایستاد تا در مجموع طی یک هفته اخیر دلار 41 تومان در بازار آزاد نوسان پیدا کند.     

    همچنین در بین سایر ارزها یورو در بیشتر روزهای هفته گذشته مانند دلار با روند افزایشی روبرو بود و در مجموع حدود 90 تومان نوسان قیمت را پشت سر گذاشت.

    در ابتدای هفته گذشته یورو با نرخ 3998 تومان فروخته شد و در ادامه هفته با حرکت کاهشی با نرخ 3960 تومان در بازار آزاد عرضه شد. در روزهای بعد نرخ یورو از مرز 4000 تومان عبور کرد و به 4051 تومان رسید و در نهایت در آخرین روز هفته گذشته 4035 تومان فروخته شد.  

    از سوی دیگر پوند انگلستان، روند افزایشی را تجربه کرد. این نوع ارز در اوایل هفته گذشته 4640 تومان حرکت خود را آغاز کرد و در ادامه هفته به 4595 تومان و در اواسط هفته به 4608 تومان رسید و در ادامه در نقطه اوج آن به 4675 تومان رسید. در آخرین روز هفته نیز روی 4079 تومان ایستاد تا در مجموع نوسان 67 تومانی را در یک هفته اخیر تجربه کرده باشد.

    در میان سایر ارزها در بازار آزاد، لیر ترکیه شرایط نسبتا مشابهی با سایر ارزها داشت. این نوع ارز حرکت خود را با نرخ 1129 تومان در بازار آزاد شروع کرد و به 1149 تومان رسید. در آخر هفته با ادامه روند افزایشی به 1154 تومان رسید تا در این بازه زمانی 33 تومان افزایش پیدا کرده باشد.

    طبق پیش‌بینی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، طی روزهای آتی بازار دلار شرایط باثبات‌تر و متعادل‌تری خواهد داشت و وضعیت عرضه و تقاضا به تعادل بیشتری می‌رسد، در نتیجه قیمت‌ها نوسان چندانی نخواهند داشت.

    به گفته محمد ولی، به طور طبیعی در زمان اربعین و ماه صفر قیمت دلار تا حدودی افزایش پیدا می‌کند، ‌چون اگر به طور متوسط اینطور در نظر بگیریم که هر مسافر 100 دلار با خود همراه داشته باشد، رقم قابل توجهی خواهد شد و تاثیرات خود را در بازار ارز در جهت افزایش قیمت خواهد گذاشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو