عصر بازار

مدیرعامل بیمه مرکزی:

نمی‌توانیم برخی شروط بیمه‌های اتکایی خارجی را قبول کنیم

عصر اعتبار- رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: پوشش بیمه اتکایی هنوز کامل نشده است و بیمه های اتکایی دنیا هنوز اصرار دارند در قراردادهای خود مواردی را بیاورند که ما نمی‌توانیم آن را قبول کنیم.

نمی‌توانیم برخی شروط بیمه‌های اتکایی خارجی را قبول کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، عبدالناصر همتی در پاسخ به این پرسش که رفع تحریم‌های بیمه کشتی‌ها در پسابرجام در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ ، گفت:این موضوع در دست انجام است و بیمه کشتیرانی‌ها و نفتکش‌ها نهایی شده‌اند.

    وی افزود:‌ هم اکنون تحریم بیمه اکثر نفتکش‌ها لغو شده و پوشش‌های بیمه ای بنادر کیش و قشم در بنادر آسیایی و اروپایی قبول شده‌اند و خودشان نیز توانسته‌اند پوشش‌ها را از کلوپ بین المللی کشتی‌رانی  دریافت کنند.

    رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این که چیزی به عنوان تحریم بین‌المللی نفتکش‌ها نداریم گفت: بر اساس اعلام سایت رسمی دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا (OFAC)، تمامی مدیران، شرکت‌ها و کلیه کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از لیست تحریم‌ها خارج شدند.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا بیمه ایران با توجه به اینکه لیدر بازار بیمه است، توانسته با شرکت‌های جهانی‌نیز جوینت شود و در  از پروژه‌های بین‌المللی مشارکت داشته باشد؟ ، اظهار داشت: بله، در بیمه‌های مهم مانند، بیمه آتش‌سوزی و برخی از پوشش‌های بیمه‌ای هواپیما و انرژی، بیمه ایران پیشتاز و لیدر است اما پوشش بیمه اتکایی هنوز کامل نشده و بیمه‌های اتکایی دنیا هنوز اصرار دارند در قراردادهای خود  مواردی را بیاورند که ما آن را نمی‌پذیریم.

    رئیس کل بیمه مرکزی افزود: با توجه به این که ترامپ رییس جمهور شده است پیش‌بینی دقیقی نمی‌توان از آینده داشت و باید دید چه اقدامی می‌کند.

    وی در پاسخ به این که چشم انداز صنعت بیمه را چگونه می‌بینید؟ ، گفت: ما به دنبال توسعه صنعت بیمه هستیم. برجام نیز تاثیرات مثبتی داشته و روند پوشش‌های صنعت بیمه نیز در حال افزایش است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی