عصر بازار

رئیس پژوهشکده بیمه:

همایش بیست‌و سوم «بیمه و توسعه» با محور بازار ۱۳ آذرماه برگزار می‌شود

عصر اعتبار- رئیس پژوهشکده بیمه خبر داد: بیست و سومین همایش داخلی و نهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه سیزدهم آذر ماه جاری برگزار می‌شود.

همایش بیست‌و سوم «بیمه و توسعه» با محور بازار ۱۳ آذرماه برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، امیر صفری رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به برگزاری بیست و سومین همایش داخلی و نهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه در روز سیزده آذر ماه همزمان با روز ملی بیمه، اظهار داشت: این همایش با عنوان «کارکردها و سازوکارهای بازار در صنعت بیمه» که موضوع آن در اختتامیه همایش سال گذشته مورد توافق قرار گرفت،برگزار می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: بازار یک نهاد و محلی برای تقابل عرضه و تقاضا به منظور رفع نیازهای طرفین است اما با توسعه ارتباطات و رشد تکنولوژی بازار از ماهیت مکانی خارج شده، مفهوم سنتی خود را از دست داده و تبدیل به مکانیزمی برای تنظیم فعالیت‌های اقتصادی شده است.

    صفری با بیان بازار به شرط وجود رقابت سالم و سازنده در در بالاترین حد خود است،افزود: این وضعیت به بهبود کارکرد بازار منجر خواهد شد.

    وی ادامه داد:  ما از طریق این همایش می‌خواهیم بدانیم آیا مکانیزم‌های صنعت بیمه در بازار به درستی عمل می‌کند؟ آیا رقابت به بهترین شکل وجود دارد؟ نوآوری و تنوع در صنعت بیمه مشاهده می‌شود؟ و به طور کلی می‌خواهیم میزان کارآمدی و اثربخشی بازار بیمه را بسنجیم.

    به گفته صفری این همایش با حضور 2500نفر از دست‌اندرکاران صنعت بیمه و دانشگاهیان با 5 هدف یعنی «بررسی تازه‌ترین یافته‌های علمی در صنعت بیمه»، «دسترسی به پیشنهادات کاربردی برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در صنعت بیمه»، «تاثیرگذاری در صنعت بیمه با سیاست‌های فرا و درون صنعتی»، «گردهمایی علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران صنعت بیمه که منجر به آشنایی بیشتر دانشگاهیان و فعالان صنعت می‌شود» و سرانجام «فراهم سازی امکان ملاقات هیات‌های داخلی و هیات‌های خارجی که می‌خواهند به تفاهم‌هایی برای سرمایه‌گذاری و امکان امضای قراردادهای تجاری برسند» برگزار می‌شود.

    رئیس پژوهشکده بیمه در این نشست محورهای همایش که به تایید کمیته سیاست‌گذاری و پژوهشکده بیمه رسیده است را نیز فضای کسب و کار در صنعت بیمه، تحلیل ساختارهای بازارهای مستقیم اتکایی، قیمت‌گذاری در بازار، نوآوری در محصولات بیمه‌ای، تعامل‌ با دیگر بازارهای مالی و ورود بیمه‌گران خارجی عنوان کرد.

    صفری تاکید کرد: رقابت در صنعت بیمه مهمترین محور همایش امسال است که میزگردهایی با موضوع این مهمترین محور برگزار می‌شود.

    به گفته وی الکساندر الیانس از مدیران با سابقه بیمه‌های بین‌المللی و پرفسور هنری لوویژه دو میهمان ویژه همایش امسال هستند.

    صفری افزود: شانزده مقاله برای ارائه در این همایش مورد تایید قرار گرفته که چهار مقاله به زبان انگلیسی است و در پایان از سه مقابله برتر تقدیر خواهد شد.

    وی شرکت‌کنندگان خارجی این همایش را از کشور آلمان،نگلستان،فرانسه، ژاپن، آذربایجان و حوزه خلیج فارس عنوان کرد.

    رئیس پژوهشکده بیمه اضافه کرد: همچنین در روز چهاردهم همایش با حضور پرفسور لوویژه همایش اوراق بهادارسازی ریسک‌های بیمه‌ای در پژوهشکده بیمه برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو