عصر بازار

برنامه آل سعود برای افزایش دو برابری تولید طلا

عصر اعتبار- شرکت معادن عربستان سعودی قصد دارد تا تولید طلای این کشور را تا سال ۲۰۲۰ میلادی دو برابر افزایش دهد و تولید سایر فلزات مثل آلمینیوم را نیز در این مدت افزایش دهد.

برنامه آل سعود برای افزایش دو برابری تولید طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، در حالی که کاهش قیمت جهانی نفت فشار بر عربستان سعودی را برای متنوع کردن اقتصاد خود افزایش داده است، مقامهای ریاض قصد دارند تا تولید طلا و سایر فلزات گرانبها را افزایش دهند.

    بر اساس این گزارش، عربستان سعودی قصد دارد تا تولید طلا را تا سال 2020 به دو برابر افزایش دهد. خالد المظیفر رئیس شرکت معادن عربستان سعودی تاکید کرد: تولید طلای این کشور از 200 هزار اونس در سال 2016 به بیش از 500 هزار اونس در سال 2020 افزایش خواهد یافت.وی افزود: تولید آلمینیوم عربستان نیز با اجرای یک پروژه مشترک با آمریکا از 760 هزار تن در سال جاری به بیش از یک میلیون تن افزایش خواهد داشت.

    عربستان قصد دارد برای ایجاد شغل های بیشتر و رهایی از وابستگی به درآمد نفت برنامه بلندمدتی را تا سال 2030 میلادی اجرا کند. ریاض در نظر دارد تا سهم بخش معدن در اقتصاد خود را تا سال 2020 میلادی به بیش از 26 میلیارد دلار افزایش دهد و 90 هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی