عصر بازار

غرامت بیمه باغداران مرکبات پرداخت می شود

عصر اعتبار- سخنگوی بیمه محصولات کشاورزی گفت: در پی رخداد سرما و یخبندان روزهای گذشته، باغداران خسارت دیده ای که دارای بیمه هستند، غرامت خود را پس از ارزیابی از سوی کارشناسان دریافت می کنند.

غرامت بیمه باغداران مرکبات پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، رامین امینی زارع سخنگوی بیمه محصولات کشاورزی در خصوص پرداخت غرامت به کشاورزان از سوی صندوق بیمه در سرمای اخیر اظهار داشت: در پی رخداد سرما و یخبندان روزهای گذشته، خساراتی به باغات مرکبات استان های شمالی وارد شد که باغداران خسارت دیده ای که دارای بیمه هستند، غرامت خود را پس از ارزیابی از سوی کارشناسان دریافت می کنند.

    وی افزود: پس از وقوع این حادثه اکیپ تخصصی برای ارزیابی و برآورد خسارت به باغات مرکبات ارسال کردیم که پس از بررسی های اولیه در اولین فرصت غرامت به حساب باغداران واریز می شود.

    امینی زارع ادامه داد: هر ساله بسیاری از باغداران مرکبات در موعد مقرر(فروردین تا نیمه اردیبهشت) نسبت به بیمه باغ های خود اقدام می کنند به طوریکه علاوه بر بیمه محصولات نظیر لیموترش،گریپ فروت،پرتقال، نارنگی می توانند تنه درختان خود را تحت پوشش قرار دهند.

    سخنگوی بیمه محصولات کشاورزی با بیان اینکه در هر هکتار تا سقف 70 میلیون ریال غرامت به باغداران پرداخت می شود، عنوان کرد: در هر هکتار علاوه بر پرداخت غرامت محصولات برای آسیب دیدن و شکستگی تنه درختان به عنوان پایه اصلی تولید 6 میلیون ریال غرامت در نظر گرفته شده است.

    وی تصریح کرد: با توجه به تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی از کشاورزان و باغداران تقاضا می شود تا علاوه بر کارهای حفاظتی در فصل سرما در موعد مقرر برای کاهش نگرانی و استرس حاصل از سرمازدگی و یخبندان نسبت به بیمه محصولات خود اقدام نمایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی