عصر بازار

سفیر روسیه :

امکان دستیابی به حجم تجاری ۴ میلیارد دلاری میان تهران و مسکو وجود دارد

عصر اعتبار- سفیر روسیه در تهران از احتمال امضای قرارداد گمرکی جدیدی میان ایران و روسیه خبر داد و درباره انتقادها از صدور روادید برای بازرگانان ایرانی گفت: در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

امکان دستیابی به حجم تجاری ۴ میلیارد دلاری میان تهران و مسکو وجود دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،  "لوان جاگاریان"  پس از دیدار با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در تهران،  توضیح داد: براساس مذاکرات گذشته بین دو کشور، قراردادی به امضا رسیده و شرایط صدور روادید برای بازرگانان دو کشور آسان‌تر شده است.

    جاگاریان گفت:‌ هدف تعریف شده برای دسترسی به رقم چهار میلیارد دلار مبادلات تجاری بین تهران- مسکو دور از دسترسی نیست و می توان آن را تحقق بخشید.
    سفیر روسیه در تهران افزود: قرار است دو هفته دیگر جلسه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه برگزار شود که در حاشیه آن بازرگانان دو کشور با یکدیگر دیدار می کنند.
    وی در دیدار با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز از هماهنگی برای برگزاری جلسه کمیسیون مشترک ایران و روسیه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، وزیر انرژی روسیه و بیش از یکصد شرکت روسی و فعالان بخش خصوصی ایران خبر داده و گفته بود: قرار است این همایش بیست و سوم آذرماه در تهران برگزار شود.
    جاگاریان ابراز امیدوار کرد دیدار بازرگانان دو کشور در این همایش بتواند برای ازسرگیری روابط آنها نقطه آغاز مناسبی باشد.
    به گفته این مقام روس در ایران، باید بازرگانان دو کشور برای یکدیگر از لحاظ کیفیت و قیمت کالا شرایط مناسبی ایجاد کنند.
    در حاشیه دیدار سفیر روسیه در تهران با رییس اتاق ایران، «اسدالله عسگراولادی» رییس ایرانی اتاق مشترک ایران و روسیه نسبت به تعاملات موجود با روسیه گلایه داشت و روند جدید سفارت روسیه مبنی بر الزام دریافت دعوت‌نامه از سوی شرکت‌های روسی برای سفر بازرگانان ایرانی را نامناسب خواند.
    جاگاریان پیشنهاد کرد بازرگانان ایرانی می توانند از طریق سفارت روسیه شریک خود را در روسیه پیدا کنند که عسگراولادی در پاسخ گفت: من برای تماس با شما روزها پشت خط می‌مانم و چنانچه بازرگانان بخواهند با سفارت ارتباط بگیرند، مشکلات بیشتری دارند.
    عسگراولادی همچنین در این دیدار که امروز برگزار شد، گفت: هنوز حجم مناسبات جمهوری اسلامی با روسیه به مرز دو میلیارد دلار هم نرسیده، درحالی که دستیابی به دستکم چهار میلیارد دلار برای سال 2017 در نظر گرفته شده است و از آن دور هستیم.
    پیش از این سفیر ایران در روسیه خبر داد شمار پروازهای متقابل بین دو کشور افزایش یافته است؛ به گونه ای که اکنون 17 پرواز (هفتگی) انجام می گیرد و چهار شرکت هواپیمایی ایران به روسیه پرواز می کنند که برنامه های چارتری نیز وجود دارد.
    شمار گردشگران نیز در سال گذشته میلادی 150 درصد افزایش افت و پیش بینی می شود سال 2017 میلادی به رشد 400 درصدی نسبت به سال 2014 میلادی برسد.
    به گفته وی، سال 2015 مهمترین اسناد دوجانبه بین دو طرف نهایی شد و سه سند موافقتنامه اجتناب از مالیات مضاعف، حمایت از سرمایه گذاری متقابل و همکاری گمرکی که برای تحکیم و توسعه روابط بسیار مهم محسوب می شود، امضا شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو