عصر بازار

لزوم همکاری بیشتر اتاق بازرگانی ایران و سفارت روسیه برای تدوین راهبرد;

گشایش دفترهای اتاق بازرگانی ایران در روسیه تسهیلگر ارتباط بازرگانان است

عصر اعتبار- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همکاری بیشتر این اتاق با سفارت روسیه را برای تدوین راهبرد تجاری ضروری دانست و گفت: پیش بینی شده است با هدف تسهیل ارتباط فعالان اقتصادی استان‌های دو کشور با توانمندی های مکمل، دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در استان‌های روسیه افتتاح شود.

گشایش دفترهای اتاق بازرگانی ایران در روسیه تسهیلگر ارتباط بازرگانان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اتاق ایران، غلامحسین شافعی در دیدار «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران، تاکید کرد برقراری روابط تجاری بین بازرگانان دو کشور به همکاری نزدیک و مطالعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و سفارت روسیه با یکدیگر نیاز دارد.

    شافعی رفع موانع تجاری و نزدیک‌تر ساختن بخش‌های خصوصی دو کشور به یکدیگر را خواستار شد.
    وی عضویت ایران به‌عنوان ناظر در سازمان همکاری شانگهای را فرصتی برای افزایش همکاری و گفت وگو با اعضا دانست و ابراز امیدواری کرد با کمک کشورهای دوست، جمهوری اسلامی به عضویت دایمی در این سازمان تغییر حالت دهد.

    ** رییس اتاق مشترک: مشکل اخذ روادید دلیل دوری از هدفگذاری اقتصادی ایران و روسیه است
    رییس اتاق مشترک ایران و روسیه نیز در این دیدار، از نبود شیوه نامه عملکردی برای صدور روادید برای فعالان اقتصادی ایرانی گلایه کرد و گفت: تا زمانی که مشکلات اخذ روادید برای بازرگانان ایرانی برطرف نشود، به روسیه سفر نمی کنم.
    «اسدالله عسگراولادی» روند جدید سفارت روسیه مبنی بر الزام دریافت دعوت‌نامه از سوی شرکت‌های روسی برای سفر بازرگانان ایرانی را نامناسب خواند و افزود: دلیل اصلی اینکه حجم مناسبات اقتصادی ایران و روسیه به مرز هدفگذاری چهار میلیارد دلاری نزدیک نشده، موانع دریافت روادید برای بازرگانان ایرانی است.
    به گفته وی، باید تمهیدها و دستورالعملی تدوین شود تا بازرگانانی که شریک روسی ندارند، بتوانند با معرفی‌نامه اتاق بازرگانی ایران یا اتاق مشترک ایران و روسیه به‌راحتی روادید تجاری دریافت کنند.

    ** سفیر روسیه در تهران: حل مشکلات روادید، نیازمند رایزنی‌های کنسولی است
    سفیر روسیه در تهران نیز در این دیدار ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور را متنوع بیان کرد و گفت: در یک سال گذشته پس از رفع تحریم‌ها، افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی و تبادل کالا بین ایران و روسیه را شاهد بوده‌ایم.
    جاگاریان حل مشکلات روادید را به رایزنی‌های کنسولی وزارتخانه های امورخارجه دو کشور نیازمند دانست و افزود: اکنون بازرگانانی که دعوت‌نامه ندارند، می‌توانند با مراجعه به دفتر نمایندگی بخش بازرگانی سفارت روسیه در تهران، پس از مصاحبه نسبت به دریافت روادید تجاری اقدام کنند.
    وی از هماهنگی برای برگزاری جلسه کمیسیون مشترک ایران و روسیه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، وزیر انرژی روسیه و بیش از یکصد شرکت روسی و فعالان بخش خصوصی ایران خبر داد و گفت: قرار است این همایش بیست و سوم آذرماه در تهران برگزار شود.
    به گفته وی، وزیران، مقام های دولتی و فعالان بخش خصوصی دو کشور در حاشیه این نشست در مورد توسعه همکاری‌های اقتصادی مذاکره می کنند.
    پیش از این سفیر ایران در روسیه خبر داد شمار پروازهای متقابل بین دو کشور افزایش یافته است؛ به گونه ای که اکنون 17 پرواز (هفتگی) انجام می گیرد و چهار شرکت هواپیمایی ایران به روسیه پرواز می کنند که برنامه های چارتری نیز وجود دارد.
    شمار گردشگران نیز در سال گذشته میلادی 150 درصد افزایش افت و پیش بینی می شود سال 2017 میلادی به رشد 400 درصدی نسبت به سال 2014 میلادی برسد.
    به گفته وی، سال 2015 مهمترین اسناد دوجانبه بین دو طرف نهایی شد و سه سند موافقتنامه اجتناب از مالیات مضاعف، حمایت از سرمایه گذاری متقابل و همکاری گمرکی که برای تحکیم و توسعه روابط بسیار مهم محسوب می شود، امضا شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو