عصر بازار

فعال اقتصادی:

کمپانی‌های انگلیسی به دنبال ورود به بازار ایران هستند

عصر اعتبار- «حسین علاوی» مدیر اجرایی شرکت «فرانتیر اکسچینج» با اشاره به اشتیاق شرکت‌های انگلیسی به از سرگیری روابط تجاری با ایران در دوران پسابرجام، گفت: کمپانی‌های این کشور به دنبال ورود به بازار ایران هستند.

کمپانی‌های انگلیسی به دنبال ورود به بازار ایران هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علاوی که از برگزار کنندگان اصلی کنفرانس بین‌المللی «بازار شرکت‌های ایرانی» که قرار است امروز (دوشنبه) در لندن برگزار شود به شمار می رود، افزود: هدف ما این است که از این کنفرانس به‌ عنوان بستری برای آشنایی شرکت‌های انگلیسی به‌ویژه سرمایه‌گذاران با بخش خصوصی ایران استفاده کنیم.

    وی ادامه داد: صحبت‌های زیادی در خصوص وضع اقتصادی ایران تاکنون به‌عمل‌آمده است؛ سرمایه‌گذاران خارجی آگاهند که ایران دارای صنایع متنوعی است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در بخش‌های نفت، گاز، معادن و فناوری وجود دارد؛ اما تاکنون کنفرانسی که به‌طور ویژه زمینه تبلیغ شرکت‌های ایرانی را فراهم آورد، برگزار نشده است.
    این فعال اقتصادی ادامه داد: شرکت‌های ایرانی در این کنفرانس قادر خواهند بود علاوه بر ارائه ظرفیت‌های تجاری‌شان، درباره نیازمندی‌های مالی و سرمایه‌گذاری گفت ‌وگو کنند. آن‌ها همچنین فرصت خواهند یافت تا به ‌صورت رو در رو با طرف‌های انگلیسی تبادل‌ نظر کنند.
    علاوی با بیان اینکه «این کنفرانس زمینه ورود شرکت‌های انگلیسی به بازار ایران را فراهم خواهد ساخت»، بیان کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی از فرصت‌های تجاری در ایران مطلع هستند اما از شرایط ورود به بازار این کشور آگاهی ندارند. آن‌ها علاقه‌مند هستند که به‌ صورت مستقیم با شرکت‌های ایرانی دیدار کنند، درباره نحوه ورود به بازار ایران اطلاع کسب کنند و از جزئیات فرصت‌های تجاری در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی آگاه شوند.
    مدیر اجرایی شرکت «فرانتیر اکسچینج» در پاسخ به این سؤال که «چرا شرکت‌های انگلیسی در قیاس با سایر کشورهای اروپایی روند آهسته‌تری را در رابطه با گسترش روابط تجاری با ایران طی می‌کنند»، گفت: همان‌طور که آگاه هستید پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، سرمایه‌گذاری‌های محدودی در کشور صورت گرفته است. تأثیر تحریم‌ها به‌طور کامل از بین نرفته و بن‌بست مراودات بانکی سبب شده تا تراکنش‌های مالی با مشکل مواجه شود.
    علاوی افزود: البته علاقه‌مندی زیادی از سوی شرکت‌های انگلیسی برای ازسرگیری روابط تجاری با شرکت‌های ایرانی، صادرات محصول به ایران و اینکه چگونه می‌توانند وارد بازار ایران شوند، وجود دارد. به همین خاطر هیأت‌های تجاری و شرکت‌های انگلیسی زیادی مرتباً به ایران سفر می‌کنند تا با فعالان بخش خصوصی آشنا شوند و زمینه را برای گسترش روابط تجاری پس از حل مشکلات باقی‌مانده مهیا سازند.
    وی همچنین در خصوص تأثیر پیروزی «دونالد ترامپ» به‌عنوان رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، بر روابط تجاری با ایران گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم که تأثیر این پیروزی بر سیاست های این کشور چه خواهد بود .
    این فعال اقتصادی بیان داشت: تاکنون تحرکات قابل‌توجهی از سوی طرف‌های اروپایی در راستای گسترش روابط تجاری و سرمایه‌گذاری در ایران صورت گرفته است. بنابر این حرکت در جهت مخالف، گفت ‌وگوهای سازنده و روابط تجاری که به‌تازگی شکل‌گرفته است را برهم خواهد زد.
    وی همچنین در خصوص تأثیر برگزیت بر روابط تجاری میان انگلیس و ایران، گفت: من شخصاً نسبت به روابط تجاری دوران پسا برگزیت خوش‌بین هستم. به نظر من خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به این کشور فرصت می‌دهد تا به‌عنوان مرکز مالی جهان دوباره ظهور کند.
    وی افزود: چنانچه انگلیس و ایران، هم اکنون گام‌های درستی را در راستای گسترش روابط تجاری بردارند، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند گزینه مطلوبی به شمار آید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو